Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Zdrowie i uroda
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
stare 16-01-2016, 17:27
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Sep 2015
Postów: 49
Podziękował: 24
Dostał 2 razy "Dzięki" w 2 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

kurde Rising sam nie wiem, po sobie widzę, że jak np. na stojąco ćwiczę sztangą uginanie na dwugłowe ramion, to mnie lędźwie bolą, jak np. mam stać bez ruchu gdzieś dłuższy czas bolą mnie lędźwie dość nieprzyjemne to jest, a jak siedzę nie bolą, jak np. na barki ćwiczę sztangą wyciskanie też na siedząco czuję większy komfort, ale prawidłowa technika na pewno podstawą.
chiacynt jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Wybierz jakość Body Attack!
stare 16-01-2016, 18:32
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Jan 2016
Postów: 12
Podziękował: 2
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

Tu się zgodzę z Rising. Ja prawie zawsze jak trenowałem a zwłaszcza biceps to wykorzystywałem oparcie kręgosłupa. Większość ćwiczeń miało asekuracje pleców, mc unikałem ale pomyślałem że tak nie może być i zacząłem ćwiczyć mc z małym obciążeniem. I ty nagle pojawił się problem. Mit o siedzeniu jako odciążającym dla kręgosłupa obalony
wiatr jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-01-2016, 18:37
Użytkownik
Dobry paker
 
Avatar Rising
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Postów: 373
Podziękował: 8
Dostał 63 razy "Dzięki" w 59 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

Cytat:
Napisał chiacynt Zobacz post
kurde Rising sam nie wiem, po sobie widzę, że jak np. na stojąco ćwiczę sztangą uginanie na dwugłowe ramion, to mnie lędźwie bolą, jak np. mam stać bez ruchu gdzieś dłuższy czas bolą mnie lędźwie dość nieprzyjemne to jest, a jak siedzę nie bolą, jak np. na barki ćwiczę sztangą wyciskanie też na siedząco czuję większy komfort, ale prawidłowa technika na pewno podstawą.
Kwestia indywidualna i prawidłowej postawy, techniki oraz obciążenia. Kiedy próbujemy ustać z ciężarem który nas przeważa, to odruchowo odchylamy się do tyłu aby łapać równowagę oraz spinamy niepotrzebnie lędźwia. Wystarczy wrzucić to w Google, nie trzeba daleko szukać Średnio według różnych źródeł, obciążenia kręgów lędźwiowych w pozycji siedzącej są o 40-50% większe niż w pozycji stojącej

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

Żeby nie było, informacje zawarte w artykule potwierdziła mi kiedyś moja dobra znajoma fizjoterapeutka, która obecnie wykłada fizjoterapię na PUMie i jest dla mnie absolutnym autorytetem w sprawach fizjologii naszego aparatu ruchu
Rising jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-01-2016, 20:22
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Sep 2015
Postów: 49
Podziękował: 24
Dostał 2 razy "Dzięki" w 2 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

pewnie tak jest jak piszesz Rising - na stojąco kręgosłup jest bardziej odciążony, patrzałem po sobie, po tym jak mi się lepiej ćwiczy i kiedy odczuwam większy komfort - wkradł się brak obiektywizmu i bezstronności, jeśli chodzi o trening na siłowni. Najlepsze takie ćwiczenia, które w miarę możliwości całkowicie odciążają kręgosłup, chyba na leżąco jest najlepiej, ale wiadomo, nie wszystkie ćwiczenia się tak da. Ale np. można odciążyć kręgosłup przy ćwiczeniu na siedząco opierając się o ławeczkę, na siedząco wydaje mi się też łatwiej zachować prawidłową technikę. U mnie jest ten problem, że mam za nisko w piwnicy i niektórych ćwiczeń nie dam rady wykonywać na stojąco. Z tego co czytałem, metoda tzw. zlordozowania kręgosłupa to przy ćwiczeniu siedząc też dość dobrze pomaga. Czasami też chyba trzeba słuchać własnego ciała, z niektórych ćwiczeń zrezygnować, a zastąpić je innymi.
chiacynt jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2016, 19:39
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

Dlatego przy takich bólach i kłopocie nie ma przelewki więc lepiej zdjąć ciężar i zrobić kilka powtórzeń więcej aż do ''wygojenia''.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-01-2016, 21:33
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Postów: 16
Podziękował: 0
Dostał 4 razy "Dzięki" w 4 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

Ty mówisz o obciążeniu osiowym. Przez siedzenie nasz środek ciezkości przesuwa się do przodu plus przez rotację miednicy pogłębiamy kifoze piersiowa i znosimy lodowe lędźwiowa dlatego ciężej jest utrzymać prawidłowa pozycję siedząc niż stojąc. O mri nawet Ciezko to komentować bo to jest podstawowy błąd jaki popełniają lekarze i fizjo. Na pierwszym roku studiów powtarzają jak mantrę ze nie leczy się zdjęcia tylko pacjenta. Zdjęcie nigdy nie będzie podstawą do stawienia diagnozy. Przede wszystkim wywiad i badanie funkcjonalne! Od kiedy nie robi się przeprostów w leczeniu dyskopatii? Jakieś badania bym prosił na ten temat bo to stwierdzenie jest zaprzeczeniem biomechaniki kręgosłupa zwłaszcza lędźwiowego oraz krążka między kręgowego
Kajser jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-01-2016, 09:55
Użytkownik
Dobry paker
 
Avatar Rising
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Postów: 373
Podziękował: 8
Dostał 63 razy "Dzięki" w 59 postach
Domyślnie Odp: Wypadnięcie dysku jak i czy wogóle ćwiczyć?

Cytat:
Napisał Rising Zobacz post
Generalnie już dawno obalono mit o siedzeniu jako odciążającym dla kręgosłupa, szczególnie z obciążeniem Wystarczy pilnować prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń, przede wszystkim nie robić przeprostów w odcinku lędźwiowym Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia
Chyba się nie zrozumieliśmy Kajser - ja mówiłem o nie wykonywaniu przeprostów w treningu siłowym z obciążeniem, a nie leczeniu dyskopatii
Rising jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Jak ćwiczyć brzuch w domu? WaNdA Trening i plany 23 07-09-2011 13:42
jak mu to powiedzieć i czy wogóle coś mówić ? Chiquita_xd Offtopic 43 04-07-2009 13:09
Kiedy i jak ćwiczyć ? katrrina. Inne dyscypliny sportu 11 02-10-2008 17:43
jak ćwiczyć Dario4235 Trening i plany 3 06-03-2008 16:58
Jak ćwiczyć? - filmy instruktażowe milu5 Trening i plany 12 24-11-2007 09:41

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:50.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin