Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Odżywianie i dieta
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
stare 27-10-2013, 06:34
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar kulfon
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 1 841
Podziękował: 8
Dostał 210 razy "Dzięki" w 209 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

Oczywiście,że można. Dlaczego nie. Sam robię przy przysiadach i takie coś po prostu zabija nogi. Mathy dobrze napisał.Dobierasz ciężar na 6-8 powtórzeń, potem zmniejszasz o x % aby wykonać kolejne 6-8 powtórzeń i jak Ci jeszcze mało to możesz sobie dalej zrzucić. Nie ma sensu robić w pierwszej serii 8 powtórzeń i później zmniejszać do jakiś dziecięcych klamotów żeby pomachać 15 razy. Jak coś to raczej w drugą stronę możesz tak kombinować - zaczynasz lekko ,na dużej liczbie powtórzeń , kończysz, większy ciężar i jedziesz itd itd.
kulfon jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-2013, 11:24
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

Dop-set przedewszystkim polega na tym, że kończąć swoją ostatnią serie przykładowo, dodajesz lub zdjemujesz ciężar jakiś tam i robić dalej kilka powtórzeń, lub do wyczerpania. I możesz to zrobić tylko raz, a możesz więcej raz powtórzyć dodawając lub zdejmując ciężar. To jest akurat umownę. tak samo jak na treningu FBW, jedni robią 5-10-15 inni odwrotnie, a kolejni na tydzień dzielą 5-10-15 i to wszystko jest też FBW, ale z inną systematyką powtórzeń. Podobnie jak w dopsetach, jaka ilość powtórzeń i cieżąru to jest kwestia umowna dobierana pod kątem danej osoby, ale polega na tym samym, czyli robieniu po swojej "obowiązkowej" serii, dodatkową. po za tym dropset o którym czytałem w artykule do wielkich łap polegał na tym, że robisz powtórzenia w zakresie 8-10 powtórzeń i zdejmujesz opołowe cieząr i robisz tyle samo powtórzeń. Znam i takich co zdejmują po parę kg obciążenia i robią o parę powtózeń więcej. Kwestia indywidualna.

A co do Twojego pytania, czy mozna robic to z MC lub przysiadami dropsety... Próbowałeś kiedy tak zrobić?? Bo to na prawdę męczące i intensywne ćwiczenie dające po tyłku. ylko przy Mc bym uważał jednak na porządną technikę i tutaj jak używasz większy ciężar to bez pasa bym nie radził dropów robić. Na nogi mianowicie, polecił bym dropsety ale na suwnicy, bo jak byś jednak nie mógł albo byś wymuszał ostatni ruch to możesz sobie odłożyć ciężar, lub też nie co łatwiej będzie podnieść bez chwiania się i narażania na kontuzje, jeśli nie masz również porządnej techniki zrzucania cieżaru do tyłu z siadu.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-2013, 14:10
Użytkownik
Expert
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Postów: 646
Podziękował: 25
Dostał 70 razy "Dzięki" w 66 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

Sprobowalem tak raz z MC... i nigdy wiecej. Po takich dwoch drop setach prawie sie pozygalem (co nie uwazam za zdrowe ani sprzyjajace przyrostom) i potem polowe dnia krecilo mi sie w glowie, mialem drgawki i jedzenie lezalo mi na rzaladku. Nie wiem czy za bardzo przygrzalem czy po prostu mialem zly dzien ale jak narazie nie mam w planie powtarzania tego Uwazam jednak ze jezeli komus to sprzyja to dlaczego nie. Takze tutaj nie ma raczej podzialu na duze czy male partie. Chociaz np. na bicka dropsetow nie robie - jest to maly miesien i nie trzeba go wedlug mnie tak mocno katowac.

Tak samo ilosc powtorzen - nie ma tak ze trzeba robic jakas ilosc powtorzezn bo inaczej to jest zle. Kazdy dobiera to sam do wlasnych mozliwosci jak i do celow ktore chce osiagnac - o czym wspomnial juz Telewizor. Ja osobiscie wole zaczac z duzym ciezarem bo sprzyja to rozwojowi sily a robi sie i tak duza ilosc powtorzen.

Takze nie nalezy "zamykac sie" w przekonaniu ze pewna rzecz powinno robic sie tak a jak ktos robi inaczej to jest zupelnie zle. Czesto sie spotyka taki wlasnie sposob myslenia. Oczywiscie, istnieja rzeczy ktorych robienie nie ma jakiegokolwiek sensu, ale wiekszosc metod tak naprawde zalezy od naszych celow i predyspozycji.
Mathy-C jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-2013, 20:16
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar mamiroma4
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Postów: 1 058
Podziękował: 69
Dostał 39 razy "Dzięki" w 39 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

OK ok .Od listopada,przez cały miesiąc,łącznie 16 treningów (4 na tydzień) robię tak: sprawa oczywista,do każdego ćwiczenia seria rozgrzewkowa 20 powtórzeń,potem 8-6 x duży ciężar,potem 10 kg w dół i 8 serii,potem w dół jeszcze i 8 ( ale zmniejszanie ciężaru do taki samych powtórzeń,wydaje Mi się bez sensu) Zrobię tak i sam po sobie się przekonam 20,8,10,12 zmniejszając ciężar.A jak z przerwami czasowo?
mamiroma4 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-10-2013, 22:15
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar kulfon
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 1 841
Podziękował: 8
Dostał 210 razy "Dzięki" w 209 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

kończysz serie, sciagasz obciązenie i jedziesz dalej , przerwa tylko na zredukowanie ciezaru , o to w tym chodzi...
kulfon jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-10-2013, 18:38
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar mamiroma4
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Postów: 1 058
Podziękował: 69
Dostał 39 razy "Dzięki" w 39 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

Ok
mamiroma4 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-10-2013, 18:51
Użytkownik
Nowicjusz
 
Avatar qoolturystka
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Postów: 6
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Redukcja- porady

Dla mnie na redukcji najlepszy jest czas przerw około 35-40 sek. Trzeba dobrze poznać swój organizm i dostosować do niego
Ale fakt - 35 sek spokojnie wystarczy na dołożenie sztabek
qoolturystka jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Porady ;];] bonia134 Offtopic 8 21-12-2009 18:33
redukcja szafex Odżywianie i dieta 8 22-08-2008 08:52
Redukcja Gregor1610 Suplementy i odżywki 16 29-05-2008 14:30
REDUKCJA Gruuuuby Odżywianie i dieta 18 19-02-2008 09:20
redukcja Loza Trening i plany 8 18-11-2007 19:09

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:17.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin