Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
stare 09-02-2013, 22:59
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Jan 2013
Postów: 15
Podziękował: 3
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Problem z przedramionami.

Witam. Mam strasznie odstające przedramiona ( niestety na minus ) i za żadne skarby nie chcą iść w górę. Robiłem trening 1x w tyg, a teraz 2x, lecz nie eksperymentowałem z seriami itp. Jak oceniacie gdybym dalej robił 2x w tyg. przedramię ( na 4 DT ) a np. jednego dnia mała ilość większy ciężar np. 6-8 razy, a drugiego dnia lżej, lecz np. po 15 razy. Prosiłbym o ewentualne ćwiczenia jakie wrzucić i ile tego, a może jakiś inny plan lub pomysły ?

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
pukiel jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
BODY ATTACK SOSY ZERO
stare 10-02-2013, 00:28
Użytkownik
Bywalec
 
Zarejestrowany: Feb 2013
Postów: 93
Podziękował: 0
Dostał 5 razy "Dzięki" w 5 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Mięśnie przedramion ćwiczy się prawie w każdym ćwiczeniu, ale to że są ćwiczone prawie w każdym ćwiczeniu nie znaczy że będą one rosnąć pod względem masy i siły.

Akurat sam miałem problem z przedramionami, bo nie prowadziłem na nie indywidualnego treningu jak zaczołem to w ciągu 2 tygodni zauważyłem lepiej wybijające się mieśnie i większą siłe na sztandze.

Jak kolega wyżej pisze że ćwiczyć przedramiona aż do załamania, to według mnie tak nie powinno się ćwiczyć gdyż działa to bardziej na wytrzymałość ...

Ćwiczę przedramiona co drugi dzień podobnym systemem jak na masę 10-12 powt. w 3-4 s. w 3 ćwiczeniach
Jeżeli wcześniej nie trenowałeś samych przedramion to wg. mnie 3 ćwiczenia może być to za dużo, ja bym wykonał na dobry początek po 2 ćwiczenia dobrze angażujące mięśnie przedramiona w 3-4s. po 10-12 powt. dokładnym ruchem.

Proponował bym ci takie ćwiczenia ...

Uginanie nadgarstków podchwytem (sztanga, albo w wykonaniu sztangielek) 12x12x10x10 - W tym ćw. angażujesz bardziej przedramiona w jego wewnętrznej części
Uginanie nadgarstków nachwytem (sztanga, albo w wykonaniu sztangielek) 12x12x10x10 - W tym ćw. angażujesz bardziej przedramiona w jego zewnętrznej części

Po tygodniu ich wykonania dodał bym do ćwiczeń

Wymachiwanie dłonią w dół/górę chwytem młotkowym - Mocno angażujesz przy tym ćw. mięsień .... tóż nad łokciem gdy napinasz przedramie, taka kuleczka, zapomniałem jak ten mięsień się nazywa :P

lub

Obracanie przedramion ze sztangielkami - a w tym ćw. angażujesz w większości mięśnie nawrotne przedramiona, tutaj jeszcze zależy jak ustawisz nadgarstek

Ja zmieniał bym co 3 tyg. całkowicie ćw. przedramion na inne ... a póżniej powrót do tych starych ćw.

Nie musisz się kierować tym co ja napisałem, ja tylko napisałem że taki trening na moje przedramiona mocno działa i jeżeli chcesz to sprawdż czy tobie też pomoże jak mi pomógł
Woras jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-02-2013, 08:18
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar kulfon
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 1 841
Podziękował: 8
Dostał 210 razy "Dzięki" w 209 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

A może po prostu problem tkwi w tym,że technika wykonywania ćwiczeń na pozostałe partie mięśniowe nie jest najlepsza i mocno angażujesz przedramiona. W związku z tym są one mocno obciążane, a przez dodatkowe ich treningi po prostu je przetrenowujesz i w takim wypadku nie ma opcji żeby urosły.
kulfon jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-02-2013, 09:53
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar pawel42wawa
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 1 052
Podziękował: 41
Dostał 82 razy "Dzięki" w 82 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Może po prostu są przetrenowane i spróbuj je trenować raz na 2-3 tygodnie.
Moje proponowane ćwiczenia (małym ciężarem):
- uginanie nadgarstków nachwytem - 2 s
- uginanie nadgarstków podchwytem - 2 s
- zwijanie obciążenie na wyciągniętych ramionach - 2-3 serie
pawel42wawa jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-02-2013, 15:26
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

A po co w ogóle ćwiczysz przedramiona?? By je wzmocnić to możesz robić tylko "ściskaczami" a ćwiczenia z ciężarami przedramion uważam zbędne, skoro ci odstają i je robisz. Po prostu rób technicznie poprawnie inne ćwiczenia na pozostałe partie ciała a przedramiona zostaw same sobie. te mięsnie pracują przy każdej innej partii (po za nogami ) więć nie rób ich dodatkowo przynajmniej narazie. ale za to możesz mocniej trzymać sztangę i tyle. odpuścił bym. i zobacz jak po tym się będą mięśnie zachowywały.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-03-2013, 11:07
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Postów: 4
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Ja też nie mam najlepszych mięśni przedramion, ale ważne jest, zebyś czuł palenie w przedramionach podczas treningu.
Ja na przedramiona robie 2-3 ćwiczeń ale łącze je w serie łączone robię np.
Uginanie nadgarstków nachwytem z hantlami, od razu przechodzą do uginania nadgarstków ze sztangą z przodu lub za plecami(w tym ćwiczeniu ważny jest pełny zakres ruchu, to znaczy że sztange powinienem opuszczać na same koniuszki palców a potem zwijać najpierw palce a potem całe dłonie). Potem jeszcze jak mam siłę(jak nie to odczekuje 20-30 sekund) to robie jeszcze zwis na drążku, mimo iż długo to nie trwa.
Zrób tak 3-4 serie,
Ważne jest abyś czuł prace przedramion i palenie w nich. Po treningu nie będziesz mógl nawet butelki z wodą podnieść.
marko15 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-03-2013, 11:28
Użytkownik
Expert
 
Avatar nevalainen
 
Zarejestrowany: Aug 2011
Postów: 419
Podziękował: 2
Dostał 11 razy "Dzięki" w 11 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Archeolog??? Widzę, że już drugi raz odkopujesz stare tematy.

A co do przedramion to są to mięśnie wytrzymałościowe i potrzebują dużo powtórzeń i palenia w mięśniach, dlatego przez niektórych za najlepsze ćwiczenie uważany jest potocznie zwany kijaszek:
nevalainen jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-03-2013, 09:36
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Jan 2013
Postów: 11
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Tak jak kolega wcześniej napisał,rób z 3-4 serie do załamania i pamiętaj,że przedramiona pracują podczas treningu innych partii.
viny jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-03-2013, 10:16
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar pawel42wawa
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 1 052
Podziękował: 41
Dostał 82 razy "Dzięki" w 82 postach
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Ćwiczenie pokazana na filmie powyżej również polecam - jest dość popularne tam gdzie trenuję - i to co najważniejsze - skuteczne (szczególnie polecane przez ludzi ze stażem treningowym).
Nie mniej jednak z założeniem, że trenujesz poprawnie technicznie inne partie - przedramiona już wtedy pracują i dlatego proponuję robić je raz na 2-3 tygodnie lub też przez 2-3 treningi a póżniej 2-3 tygodnie przerwy. Systematyczne i cotygodniowe ćwiczenia na same przedramiona mogą osłabić rozwój innych partii lub też doprowadzić do przetrenowania.
pawel42wawa jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-03-2013, 22:05
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Feb 2013
Postów: 18
Podziękował: 0
Dostał "Dzięki" 1 raz w 1 poście
Domyślnie Odp: Problem z przedramionami.

Mogę się z tobą zamienić na większego bica bo ja mam problem odwrotny (mam nienaturalnie duże przedramie w porównaniu z ramieniem) zresztą sami oceńcie ramię 41cm, przedramię prawie 38cm chyba że tylko mi wydaje się za duże. A najlepsze jest to że nigdy nie robiłem żadnego dodatkowego ćwiczenia na przedramię, sekret tkwi chyba w technice wykonywania innych ćwiczeń (no i u mnie chyba w popieprzonej genetyce )
SzymonS jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
problem madziuss Zdrowie i uroda 2 02-02-2010 20:53
problem InnaZawszeJa Muzyka 1 18-03-2009 12:04
Problem z kuzynką, WIELKI problem :/ matix Offtopic 58 30-01-2009 21:05
problem kwiatuszek9314 Offtopic 9 29-01-2009 13:49
problem. NiePozwoleCiUciec Odżywianie i dieta 9 30-07-2008 20:25

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:39.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin