Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Odżywianie i dieta
stare 08-02-2007, 18:47
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar Zzloty
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 1 068
Podziękował: 0
Dostał "Dzięki" 1 raz w 1 poście
Domyślnie Prawda i mity o jedzeniu

Jedzenie produktów light o obniżonej zawartości tłuszczu przyspiesza odchudzanie.

Fakt, są one smaczne, niskokaloryczne i dają poczucie odchudzania się bez wyrzeczeń. Miejmy się jednak na baczności! Jeśli porównamy ilość kalorii znajdujących się w produkcie zwykłym i typu light, przekonamy się, że różnica jest niewielka. Produktów light zjadamy więcej, dlatego mogą jedynie wspomagać odchudzanie czy leczenie otyłości. Są także wskazane przy chorobach związanych z przemianą materii i układem krążenia. Nie powinniśmy się jednak nimi objadać bez ograniczeń.


Świeże warzywa są bardziej wartościowe niż mrożonki.

I tak, i nie! Mrożonki powstają z warzyw najświeższych i najwyższej jakości. Dzięki nowoczesnym technologiom są tak samo wartościowe jak ich świeże odpowiedniki. Bywa jednak, że konserwuje się je środkami chemicznymi, które, choć nieszkodliwe, mogą obniżać wartość odżywczą mrożonych warzyw i owoców.


Oliwa przechowywana w lodówce traci wartości odżywcze.

Nic podobnego! Wtedy jedynie mętnieje. Dzięki zawartości [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] E utlenia się wolniej niż olej, ale i tak po pewnym czasie jełczeje. W lodówce dłużej jest świeża.


Oliwa nie tuczy.

Podobnie jak olej - tuczy. Jest jednak od niego zdrowsza dzięki dużej zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Chroni układ krążenia i wspomaga przemianę materii. Dlatego jest składnikiem diet odchudzających, o ile nie przekraczamy zalecanej dawki tego cennego tłuszczu. Najczęściej jest to łyżeczka dziennie.


Picie dużych ilości mleka chroni przed osteoporozą.

Ta prawda dotyczy tylko dzieci, dla których mleko to najlepsze źródło łatwo przyswajalnego wapnia. Inaczej z dorosłymi. Zamiast mleka powinni pić mleczne produkty fermentowane, czyli jogurt i kefir, bogate w łatwiej przyswajalny wapń. Wapń zawierają też orzechy, warzywa, suszone owoce i ryby z puszki. Dodatkowo są cennym źródła witaminy D, która ułatwia wiązanie wapnia w kościach.


Napoje energetyczne są dobrym źródłem energii.

Istotnie, to z powodu zawartości łatwo przyswajalnego cukru, glukozy. Warto jednak pamiętać, że są przeznaczone dla osób, które zmuszają organizm do dużego wysiłku fizycznego, np. sportowców. Nawet oni jednak nie powinni ich pić bez umiaru, bo może to prowadzić do zbyt dużego stężenia cukru we krwi i zaburzeń w wydzielaniu insuliny.


Ciemne pieczywo jest znacznie zdrowsze niż białe.

Najzdrowsze jest pieczywo z mąki żytniej lub razowej, bo ma witaminy z grupy B, składniki mineralne i błonnik. Ciemne pieczywo bywa zwykle wypiekane z tej samej mąki co jasne, czyli pszennej mocno oczyszczonej. Swój kolor zawdzięcza po prostu dodatkowi karmelu.

Z diety odchudzającej należy całkowicie wyeliminować słodycze.

W niskokalorycznej diecie nie ma miejsca na słodycze. Są jednak dobrym źródłem energii, gdy jesteśmy zmęczeni czy przygnębieni. Niewielka dawka cukru ożywi nas i poprawi nastrój. Można wygospodarować około 150 kalorii na codzienną porcję słodkości. Odpowiada to małemu lodowi, kawałkowi czekolady lub porcji ciasta.

Czekolada jest niezdrowa.

Tabliczka czekolady dziennie nie wpłynie dobrze na nasze zdrowie i figurę. Ale jeżeli poprzestaniemy na jednym lub dwóch kawałkach, będzie to korzystne. Czekolada, niczym kwas acetylosalicylowy, powoduje rozrzedzenie krwi, przez co zapobiega zatorom żylnym. Jest dobrym przeciwutleniaczem, a dzięki zawartości teobrominy poprawia nastrój i ochrania nasz układ nerwowy.

Dania typu fast food są szkodliwe.

Tak, są w większości wysokokaloryczne, tłuste, mają mnóstwo cholesterolu, a przede wszystkim szkodliwych kwasów i sodu. Jednak wśród gotowych dań można znaleźć produkty wartościowe pod względem odżywczym. Jeśli się spieszymy, czasem pozwólmy sobie na niewielką przekąskę. Wybierzmy kanapkę z kurczakiem lub rybą i dużo sałatki. Unikajmy zapiekanek, frytek i dań smażonych w głębokim tłuszczu.

Jedzenie posiłków z proszku zamiast normalnych dań to skuteczny sposób odchudzania.

Fakt, można w ten sposób szybko stracić kilka, a nawet kilkanaście kilogramów, lecz organizm po zakończeniu odchudzania przystąpi do odbudowy zapasów. Efekt jo-jo zapewniony. Długie stosowanie diety proszkowej prowadzi do niedoboru witamin i minerałów, osłabienia organizmu i ciężkich depresji.

Grillowane mięsa są rakotwórcze.

Nieprawda. Grillowanie jest jednym z najlepszych sposobów przyrządzania mięsa. Jeśli wybierzemy niezbyt tłuste gatunki, np. polędwicę wołową lub cielęcą, rostbef, łopatkę, udziec cielęcy, karkówkę czy szynkę, i będziemy piekli je bez tłuszczu, z dużą ilością przypraw, danie będzie nie tylko smaczne, ale i dietetyczne. Zioła ułatwiają trawienie i mogą zastąpić sól, której nadmiar jest dla organizmu szkodliwy. Mięso z grilla bywa niebezpieczne jedynie wtedy, gdy tłuszcz wytapiający się z niego kapie bezpośrednio na rozgrzany ruszt. Wtedy właśnie powstają rakotwórcze substancje gazowe, tzw. dioksany. Możemy tego uniknąć, umieszczając mięso na aluminiowej tacce lub w folii. Podobnie powinniśmy postępować z grillowanymi warzywami.



Źródło: miesięcznik "Zdrowie".
__________________
"Zwinnosc tygrysa, slonia sila kazdego by zabila"
Zzloty jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
BODY ATTACK SOSY ZERO
stare 10-02-2007, 10:41
Użytkownik
Bywalec
 
Avatar wojtusnik
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Postów: 133
Podziękował: 0
Dostał 2 razy "Dzięki" w 1 poście
Domyślnie Odp: Prawda i mity o jedzeniu

Cytat:
Napisał Zzloty
Czekolada jest niezdrowa.

Tabliczka czekolady dziennie nie wpłynie dobrze na nasze zdrowie i figurę. Ale jeżeli poprzestaniemy na jednym lub dwóch kawałkach, będzie to korzystne. Czekolada, niczym kwas acetylosalicylowy, powoduje rozrzedzenie krwi, przez co zapobiega zatorom żylnym. Jest dobrym przeciwutleniaczem, a dzięki zawartości teobrominy poprawia nastrój i ochrania nasz układ nerwowy.
jest niezdrowa ale dobrze wpływa na zycie seksualne oczywiście w bardzo duzej ilości
wojtusnik jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-02-2007, 15:16
MAREK.SLONECZNY
Gość
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Prawda i mity o jedzeniu

Cytat:
Napisał wojtusnik
jest niezdrowa ale dobrze wpływa na zycie seksualne
OD DZIS CZEKOLADY 300G ED

P.S.-Z ORZECHAMI PONOĆ LEPIEJ ŁUPIE NIZ VIAGRA
 
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Nie ćwicz zaraz po jedzeniu. Aras Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 2 04-06-2011 10:45
Mity o kulturystyce Arnold Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 0 25-12-2010 10:38
Prawdy i mity na temat opryszczki princessa.1982 Zdrowie i uroda 4 24-02-2008 16:15
Mity aerobow! milu5 Trening i plany 5 08-08-2007 10:23
Fakty i mity o Kreatynie byku_Paweł Suplementy i odżywki 4 19-02-2007 22:30

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:50.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin