Kelton - Sprzęt do  siłowni, kulturystyczny, ławeczki

Masaż rolkami po treningu a regeneracja

Wrzuć na FacebookWrzuć na BlipWrzuć na WykopDrukujPowiadom znajomegoShare

Data napisania/wstawienia: 6. Grudzień 2016 Dodane przez: KO Team
Wykonując masaż przy pomocy rolek po ciężkim treningu, gwarantujesz sobie mniejszą bolesność mięśni oraz przyspieszoną regenerację. Udowodnili to australijscy naukowcy. Efekt ten jest wystarczająco duży, aby systematycznie wdrażać masaż przy pomocy rolek do swojego planu treningowego.

Badanie

Naukowcy przeprowadzili badanie na 8 dobrze wyszkolonych osobach. Badani mieli wykonywać 10 serii przysiadów z takim obciążeniem, by doprowadzić do upadku mięśniowego. W pierwszym przypadku badani nie wykonywali masażu po treningu siłowym, zaś w drugim masowali mięśni przy pomocy piankowego wałka.

Wykonywali taki masaż tuż po treningu oraz 24 i 48 godzin później.
Pięć rodzajów ćwiczeń masujących mięśnie, które wykonywali badani, jest przedstawionych poniżej. Każda taka sesja trwała w sumie 20 minut.

Wyniki

Naukowcy zmierzyli, jak bardzo mogą naciskać na mięśnie nóg badanych podczas masażu aż do momentu, kiedy ból stał się nie do zniesienia. Po treningu siłowym mięśnie były bardzo wrażliwe. Poniższy wykres przedstawia, iż masaż pianką zmniejsza bolesność mięśni w pierwszym i drugim dniu po sesji treningowej.

Badani mieli również za zadanie wykonać wysokie skoki przed treningiem siłowym, a następnie 24, 48 i 72 godziny po sesji treningowej. Badani ocenili, iż wykonywanie takich skoków stało się dużo trudniejsze po treningu, gdyż ich mięśni były w trakcie regeneracji. Okazało się, iż badani wykonujący masaż byli w stanie szybciej się zregenerować i wykonywać wyższe skoki.

Naukowcy używali w badaniu ciężarów oscylujących w granicach 70% maksymalnego obciążenia, z jakim badani mogliby wykonać jedno powtórzenie [1RM]. Okazało się, że w kolejnych sesjach treningowych badani nieprzeprowadzający masażu wykonywali mniej powtórzeń. Świadczyłoby to o tym, iż rolka piankowa przyspieszyła proces regeneracji mięśni.

Foam Rolling for Delayed-Onset Muscle Soreness and Recovery of Dynamic Performance Measures


Lubisz Kulturystykę Online? Wesprzyj Nas! Zajrzyj na jeden z naszych sklepów:
Kulturystyka Online Sklep - Nasz oficjalny sklep. Znajdziesz tam wiele supli w niskich cenach!
Muscle Zone - Z kodem "KULT-B7" teraz wszystko 7% taniej!!

Zapraszamy również do śledzenia nas na: Facebooku oraz Instagram

Oceń nasz artykuł!

Komentarze do artykułu: Masaż rolkami po treningu a regeneracja

Dodaj komentarz

Nick:
Komentarz:
Pisząc akceptujesz Regulamin