Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki
stare 09-04-2011, 10:29
Moderator
Super Expert
 
Avatar Arnold
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Postów: 56 213
Podziękował: 141
Dostał 603 razy "Dzięki" w 592 postach
Domyślnie Dieta Cykliczne manipulowanie węglowodanów ?CARB CYCLING?



Marzeniem każdego mężczyzny (zresztą również niejednej Pani) jest pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym wzroście tkanki mięśniowej. Cel jest szlachetny, niestety prawda jest taka, że jest on nie do osiągnięcia!

Lecz nie należy się łamać!

Mamy dostęp do wielu publikacji dietetycznych, przedstawiających nowe i rewelacyjne metody na przyrost jakościowej masy mięśniowej (bez zbędnego tłuszczu) oraz na redukcję tkanki zapasowej, utrzymując przy tym dużą ilość mięśni. Uwierzcie mi, że jest to ogromny sukces i powód do dumy. Tradycyjne diety niestety często nie spełniały naszych oczekiwań, dlatego wciąż poszukujemy nowych metod. Wiadomo nie od dziś, że aby zwiększyć masę mięśniową należy dostarczyć większą ilość energetyczną z pożywienia. Niestety, może to również powodować przyrost tkanki tłuszczowej.



Z odchudzaniem jest zupełnie na odwrót. Musimy stworzyć ujemny bilans kaloryczny (kaloria to energia), co może powodować spadki mięśniowe. Jest to spowodowane głównie tym, że są one bardzo energochłonne. Przy niskiej podaży kalorii organizm próbuje się dopasować do warunków, aby zapewnić sobie przetrwania. W tym cele spowalnia metabolizm oraz redukuje wielkość mięśni. W końcu po co ma trzymać coś, co zabiera mu energię? Nasze ciało zachowuje się jak pięciolatek w piaskownicy, mimo, że mam zapas (w postaci tkanki tłuszczowej), to nie będzie się dzielił z nikim energią (w tym przypadku mięśnie). Dlatego cały czas obniżamy wartość energetyczną diety, co prowadzi w rezultacie do katastrofalnych skutków. Mimo, że kilogramy spadają, to niestety duża część pochodzi z ciężko wypracowanych mięśni.



Ale do rzeczy!


Cykliczna dieta węglowodanowa pozwala nam na osiągnięcie wyżej wymienionych rezultatów. Należy jedynie manipulować ją, w zależności od naszych celi. Można powiedzieć, że dieta ta jest w pełni zbilansowana, ponieważ zapewnia nam dostęp do wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dużym błędem jest ?popadanie ze skrajności w skrajność?, czyli rezygnowanie z węglowodanów bądź tłuszczy do minimalnych, a co gorsza zerowych ilości. Oba składniki pełnią wiele ważnych funkcji i są wręcz niezbędne w diecie!


Węglowodany są potrzebne, ponieważ wpływają na hormony. Stymulują przede wszystkim insulinę, a jest to hormon odpowiedzialny za transport składników odżywczych do mięśni (niestety również do tkanki tłuszczowej). Jest to jeden z najbardziej anabolicznych hormonów. Niska podaż węglowodanów sprzyja również podwyższonemu poziomowi glukagonu i kortyzolu. Hormony te są kataboliczne dla mięśni, czyli powodują pobieranie energii z białek mięśniowych. Węglowodan nie musi być taki zły, są one niezbędne dla prawidłowej konwersji T4 do T3. Są to hormony tarczycy odpowiedzialne ze metabolizm. Brak węglowodanów w diecie sprzyja spowolnieniu przemiany materii. Dodatkowo węglowodany pełnią inne ważne role, między innymi są źródłem błonnika czy [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] C (która jest węglowodanem).
Tłuszcze również są koniecznie dla naszego funkcjonowania! Wchodzą one w skład błon komórkowych, zawierają witaminy, stymulują (jak i budują ) hormony, sprzyjają odchudzaniu (szczególnie nienasycone kwasy tłuszczowe), nie zatrzymują wody w organizmie (co jest częstym problemem przy dietach wysokowęglowodanowych), wzmacniają odporność, zwalczają stany zapalne oraz wiele innych. Należy jednak pamiętać, że najkorzystniejszym wyborem będą nienasycone kwasy tłuszczowe, które posiadają wyżej wymienione funkcję prozdrowotne. Nasycone pełnią role stricte energetyczne, a ich ilość nie powinna przekraczać 10% zapotrzebowania energetycznego.



Dieta ?CARB CYCLING? pozwala na wykorzystywanie insuliny w okresach najbardziej korzystnych dla nas, co umożliwia budowania jakościowej masy, czy redukcji tłuszczu bez utraty mięśni. Dostarczamy również niezbędnych tłuszczy, co polepsza nas stan zdrowotny i wpływa na regenerację całego organizmu.



Jak powinna wyglądać dieta?

Główna zasada pozostaje wciąż niezmienna! Najważniejsze jest nasze zapotrzebowanie energetyczne. Każdy z nas ma pewne potrzeby, które muszą zostać pokryte przez kalorie. Na nie składa się nie tylko trening, ale również podstawowe czynności życiowe (np. oddychanie czy praca innych narządów wewnętrznych), jak i aktywność zawodowa (pozatreningowa). Po otrzymaniu zapotrzebowania, możemy działać dalej.

1. Na początku od razu podkreślę, że dieta dzieli tydzień na 3 etapy (jest to niezbędne, aby zrozumieć ideę diety)
wysokie spożycie węglowodanów ? powinny one przypadać podczas wykonywania treningu siłowego, na partię, które są naszą słabą stroną. Ilość w tygodni powinna wynosić 2 razy, czyli 2 dni.
umiarkowane spożycie węglowodanów ? powinny one przypadać podczas wykonywania treningu siłowego, na inne dowolne wybrane przez nas partię. Ilość w tygodni powinna wynosić 2 razy, czyli 2 dni.
niskie spożycie węglowodanów ? powinny one przypadać w dni wolne od treningu siłowego. Tego dnia jest dopuszczalny trening aerobowy o niskiej intensywności. Ilość w tygodni powinna wynosić 3 razy, czyli 3 dni.


2. Jeżeli chcemy zwiększać masę mięśniową, to kaloryczność diety powinna być wyższa o 20%, a w przypadku redukcji niższa o tę samą wartość procentową energii całkowitej dziennego zapotrzebowania. Ilość tych kalorii jest przeznaczona na dni umiarkowane.

3. Ustalamy proporcję składników odżywczych.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] na poziomie 2,2 do 2,5 grama na kilogram masy ciała.
Węglowodany spożywamy od 2,5 grama na kilogram do 3,5 grama na kilogram masy ciała.
Tłuszcze stanowią resztę kalorii, jaką musimy dostarczyć z pożywienia.


4. W dni:

wysokie, zwiększamy spożycie węglowodanów o 20-25% ich ogólnej ilości.
niskie, zmniejszamy spożycie węglowodanów o 20-25% ich ogólnej ilości.
ilość tłuszczy i białek w diecie pozostaje bez zmian.


5. Rozkład węglowodanów nie zostaje bez znaczenia. Powinniśmy je spożywać w okresach, kiedy mamy największą szansę na ich poprawne zagospodarowanie. Musimy spowodować odpowiedni bodziec dla hormonów (na przykład insuliny), a jednoczenie umożliwić dalsze czerpanie energii z tłuszczów zmagazynowanych w naszym ciele. Dlatego węglowodany muszę się znaleźć w:
1 posiłku, po całonocnej przerwie organizm wchłonie je oraz wykorzysta w celu uzupełnienia rezerw energetycznych.
posiłkach przed i po treningu. Przed dostarczamy energii do pracy mięśni, a po uzupełniamy straty. Ważne jest, aby ten po treningu był większy, spowoduje to nadkompresję węglowodanów (glikogenu) w mięśniach. Pozwoli to otrzymać efekt anaboliczny i zastopować katabolizm.
posiłki dzielimy na węglowodanowo białkowe oraz tłuszczowo białkowe. Daje nam to po 3 z każdego rodzaju, łączna ilość dzienna to 6 posiłków.



Jak każdy program żywieniowy, dieta cykliczne manipulowanie węglowodanów ?CARB CYCLING? ma swoje wady i zalety.

Plusy diety:

*pozwala na utratę tłuszczu bez zbędnych strat w masie mięśniowej. Nie tylko poprzez wpływ na hormony, lecz również na metabolizm spoczynkowy. Ciągłe wahanie stawki kalorycznej uniemożliwia przyzwyczajenie się, co prowadzi do braku konieczność zmniejszania kalorii;
*umożliwia budowę masy mięśniowe, bez zbędnego podchodzenia wodą oraz przy minimalnym zatłuszczeniu.;
dieta nie propaguje rezygnowania z jakichkolwiek składników odżywczych. *Pozwala to nam na zapewnienie organizmu niezbędnych mu substancji do życia (witamin, minerałów, kwasów tłuszczowych oraz innych cennych substancji).



Minusy diety:

*jest cięższa w utrzymaniu niż tradycyjne diety. Szczególnie dla osób, które nie wyobrażają posiłków bez kaszy czy pieczywa.
*niektórym może sprawić kłopot spożycia tak dużej porcji węglowodanów w jednym posiłku.
*niektórzy specjaliści od odżywiania twierdzą, że takie wahania glukozy nie są korzystne dla organizmu, ponieważ powoduje to nieregularne i nierównomierne wyrzuty insuliny. Dlatego właśnie (aby tego uniknąć) dieta powinna się opierać na węglowodanach złożonych.



zródło: http://sensei.pl/
__________________
Najlepszy portal kulturystyczny w Polsce - http://www.kulturystyka-online.pl/
Najlepszy sklep z odżywkami w Polsce - http://www.kulturystyka-online-sklep.pl/
Najlepsze forum kulturystyczne w Polsce - http://www.kulturystyka-online.pl/fo...urystyczne.php
Arnold jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
BODY ATTACK SOSY ZERO
stare 12-01-2014, 21:06
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Jan 2014
Postów: 3
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Dieta Cykliczne manipulowanie węglowodanów ?CARB CYCLING?

To ja teraz skupiam się na [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] to podstawa. I nie wiem jak odpowiednio zmienić moje odżywiane aby waga spadała w dół.
Mocarz jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Dieta Redukcyjna Low carb do oceny dawidnowak Odżywianie i dieta 11 01-05-2012 09:52
Najlepsze źródła węglowodanów. Arnold Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 0 15-04-2011 09:36
10 zasad przyjmowania węglowodanów Ben Suplementy i odżywki 7 13-11-2010 14:28
low carb pablao Odżywianie i dieta 1 23-04-2007 12:59
CARB Bx vedor Suplementy i odżywki 12 26-09-2006 19:43

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:12.
BODY ATTACK

Popularne artykuły

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin