Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
stare 18-02-2010, 09:53
Moderator
Super Expert
 
Avatar p4wc10
 
Zarejestrowany: Oct 2009
Postów: 875
Podziękował: 30
Dostał 88 razy "Dzięki" w 79 postach
Domyślnie Czy aeroby ograniczaj przyrost mięsni ?

Czy aeroby ograniczaj przyrost mięsni ? Odp. Timothy C. Fritz

[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]

Od dawna trwają kontrowersje na temat związku pomiędzy rozwojem masy, a ćwiczeniami aerobowymi. W kulturystyce ćwiczenia te uważane są za kij, który ma dwa końce: z jednej strony zużywają tkankę tłuszczową, a z drugiej pozbawiają mięsnie zawartego w nich cennego [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] . Ale mądry kulturysta potrafi zalety treningu aerobowego bez upośledzenia przyrostu masy.

Ćwiczenia aerobowe, czyli krążeniowe, wzmacniają serce i zwiększają zdolność organizmu do dostarczania tlenu i składników odżywczych do mięsni. Zdrowy układ krążenia to mniejsze ryzyko chorób serca i chorób związanych z otyłością.
Ćwiczenia te ponadto spalają zapasy tłuszczu, zwłaszcza jeśli wykonuje się je z umiarkowana intensywnością. Korzyści z treningu aerobowego mówią same za siebie, ale przekonanie jakby zużywały ono [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] z mięsni spowodowało, że wielu kulturystów ogranicza go, a nawet całkowicie eliminuje. Pod czas ćwieczek aerobowych, rzeczywiście pewna, niewielka ilość białka może być wykorzystana jako źródło energii, natomiast znaczna zubożenie mięsni może mieć miejsc jedynie w przypadku nieodpowiedniego odżywiania.

Osoby będące na diecie i trenujące aerobowo, nie zdają sobie sprawy, ze znaczna część straconych kilogramów może pochodzić z mięsni. Białko z mięsni staje się głównym źródłem energii przy niewystarczającej ilości podaży kalorii. Gdy organizm nie dostaje odpowiedniej porcji energii z pokarmem, musi sięgać do swoich zapasów – głownie w postaci tłuszczu, ale również w postaci białka, znajdującego się w mięśniach.

Dlatego jasne jest, dlaczego osoby będące na diecie trąca mięsnie i dlaczego kulturyści nie powinni bać się ćwiczeń aerobowych. Jedynie ewentualne zagrożenie występuje przed zawodami gdyż podaż kalorii jest zmniejszona. Trening oporowy w tym okresie zapewni stałą syntezę białek mięśniowych a ewentualne straty uzupełni większe spożycie białka lub aminokwasów z suplementów.

Ze względu na korzystny wpływ na układ krążenia zaleca się trzydzieści minut treningu aerobowego o umiarkowanej intensywności, prawie każdego dnia, a najlepiej codziennie.
Nie trzeba wykonywać wszystkiego za jednym razem. Może być to 15 minut przed treningiem jako rozgrzewka i 15 po treningu, by dostarczyć świeżej krwi do mięsni i pomóc usuwać z nich produkty uboczne przemiany beztlenowej. Regularne ćwiczenia tego rodzaju na pewno nie upośledza przyrostu mięsni, jeśli tylko trenuje się je siłowo i dba o odpowiednie odżywianie.

W drugim numerze muscular development możemy zależ artykuł który mówi ze Polskim naukowcom udało się udowodnić, że umiarkowane wysiłek aerobowy, podnosi poziom testosteronu u zdrowych mężczyzn. W wyniku trwającego 15 tygodni treningu z użyciem rowerka stacjonarnego, poziom testosteronu u badanych mężczyzn zwiększył się o 15%.

Należy pamiętać że, w kulturystyce chodzi nie tylko o większe mięśnie, ale i o lepszą i zdrowsza sylwetkę.
Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć)
frank_zane_062.jpg  
p4wc10 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
BODY ATTACK SOSY ZERO
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Aeroby czy Interwały? Arnold Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 0 02-04-2011 19:31
TRENING WYDOLNOŚCIOWY A ROZWÓJ MIĘSNI. Roderick Henderson p4wc10 Trening i plany 0 30-12-2009 12:38
Rozwijanie opornych mięsni. Dieta i skład posiłków. p4wc10 Odżywianie i dieta 0 11-10-2009 11:50
bardzo fajny arcik ,Łapanie mięsni Old OLIMP Trening i plany 4 21-08-2007 12:38
osłona mięsni przy redukcji (antykatabolik) arnold5551 Doping i sterydy 21 19-06-2007 15:02

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:58.
BODY ATTACK

Popularne artykuły

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin