Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > PARTNERZY > HiTec Nutrition
stare 05-07-2015, 09:58
Użytkownik
Bywalec
 
Zarejestrowany: Sep 2014
Postów: 108
Podziękował: 1
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Artykuł b.l.a.d.e.






BLADE

Postęp w budowaniu spektakularnej muskulatury i rzeźby czy też hardkorowej wydolności tlenowej jest możliwy wyłącznie wtedy, gdy spełnimy 3 zasadnicze warunki:
szokujący trening,
optymalna regeneracja pomiędzy kolejnymi sesjami treningowymi,
żywienie dostosowane do potrzeb i celów.

Szokujący trening najczęściej oznacza jego zmienność oraz stałą progresje obciążeń i intensywności (bez przetrenowania). Tylko taki trening jest wystarczającym bodźcem dla organizmu, który uruchamia mechanizmy adaptacyjne, wzrost masy, siły i wytrzymałości.
Jesteśmy tylko ludźmi, wiec czasem zdarzają nam się słabsze dni, lecz rutyną w życiu dojrzałego sportowca powinna być super motywacja podczas rozpoczęcia treningu i poczucie „dobrze wykonanej roboty” po jego zakończeniu. Jak uzyskać taki stan? Jak być zawsze maksymalnie skoncentrowany i pozytywnie pobudzony przed treningiem gdy przytłaczają nas codzienne obowiązki, niewyspanie, stres?
Czasem jedyną opcja jest wysycenie organizmu pewnymi substancjami energetycznymi i ergogenicznymi, które pozwolą sprostać obciążeniu jakim jest intensywny trening.

KONCENTRACJA, ZMĘCZENIE PSYCHICZNE I FIZYCZNE

Szlagierem wśród substancji o działaniu pobudzającym Centralny Układ Nerwowy jest kofeina. Związek ten potrafi poprawić wydolność fizyczna nawet w sytuacji deprywacji snu a ponadto opóźnia pojawienie się totalnego wyczerpania w trakcie intensywnej sesji treningowej. Co więcej w tracie submaksymalnego wysiłku kofeina obniża subiektywne odczucie zmęczenia, a na dodatek bierze udział w łagodzeniu po-wysiłkowego bólu mięśni. Z pewnością kofeina nie kojarzy się Wam z gromadzeniem glikogenu w mięśniach ale okazuje się, że jej wysoka podaż wraz z węglowodanami zwiększa resyntezę glikogenu o prawie 70%. Kofeina pobudzi Was do działania nawet jak nie jesteście wyspani, zlikwiduje narastające zmęczenie w trakcie wysiłku, a także przyspieszy regeneracje mięśni oraz adaptację do kolejnych ciężkich sesji treningowych.
Z pewnością bardzo często widzicie na rynku połączenia kofeiny i tauryny. Taka kombinacja ma sens (szczególnie w produktach dla sportowców), gdyż tauryna koncentruje się w mięśniach i odpowiada za siłę skurczy włókien mięśniowych. Manipulowanie poziomem tauryny w organizmie może znacząca podnieść zdolność organizmu do generowania siły eksplozywnej i być może właśnie to będzie tym dodatkowym czynnikiem do wykonania kolejnego powtórzenia, które da ci odpowiedni bodziec do rozrostu masy mięśniowej. Ponadto tauryna koncentruje się także w układzie nerwowym gdzie nasila neurotransmisje, czyli kolokwialnie mówiąc przepływ prądu po kablach. Im efektywniejsza jest kontrola mózgu nad mięśniami tym łatwiej jest nam wykonywać trudne, złożone ćwiczenia w treningu funkcjonalnym, często oparte na zmniejszonej stabilności podłoża. Połączenie kofeiny z tauryną wzmacnia koncentracje, skraca czas reakcji i korzystnie wpływa na stan emocjonalny. Dodatkowo tauryna może obniżać ciśnienie krwi jeśli np. duża dawka kofeiny za bardzo je podniosła, a także korzystnie wpływa na prace serca oraz chroni nasz najważniejszy mięsień. Tauryna ma jeszcze jedną korzystną cechę a mianowicie broni organizm przed wolnymi rodnikami, które mogą być sprawcami uszkodzeń stawów, ścięgien i mięśni.
W przypadku dużego stresu jakim jest ostry wysiłek fizyczny bardzo ważne jest uzupełnianie rezerw L-tyrozyny, która zużywana jest do produkcji hormonów stresowych: adrenaliny i noradrenaliny oraz neurotransmitera – dopaminy. Nieadekwatna ilość tychże molekuł sygnałowych znacząca osłabia wydolność fizyczna oraz przyczynia się do szybkiego pojawienia się zmęczenia. Suplementacja tyrozyną tuż przed ciężkim treningiem lub zawodami może zwiększyć siłę, zmniejszyć zmęczenie a nawet niepokój wywołany wydarzeniem sportowym, któremu musimy sprostać. Triada kofeina-tauryna-tyrozyna to synonim lepszego treningu lub wygranych zawodów.

SZYBKA ENERGIA DLA MIĘŚNI

Nikogo nie trzeba przekonywać do [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] , ale na pewno warto wspomnieć, że nagromadzenie większej ilości tego metabolitu w mięśniach przed treningiem podniesie wydajność treningu. Przemiana fosfokreatyny w kreatynę oddaje komórkom mięśniowym cząstkę wysokoenergetyczną, która zużywana jest do wygenerowania siły eksplozywnej. Dlatego właśnie kreatynę stosują ciężarowcy, trójboiści oraz sprinterzy. Jednakże atleci wytrzymałościowo-siłowi także odniosą korzyść po zastosowaniu kreatyny, gdyż napędza ona procesy anaboliczne w mięśniach. Jeśli już wybieracie rodzaj kreatyny to przychylnym okiem spoglądnijcie na jabłczan kreatyny oraz jabłczany innych ergogenicznych związków, gdyż kojarzący się z pysznymi polskimi owocami kwas wchodzi w bardzo ważny komórkowy cykl produkcji energii i jest, dzięki temu, wartością dodaną w treningu aerobowy i aerobowo-siłowym.
Nasze mięśnie to nie perpetuum mobile, wiec i [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] ulega zużyciu i wydaleniu. Dlatego tuż przed treningiem, oprócz samej kreatyny, warto jest także zażyć jabłczan cytruliny, który znacząca zmniejsza uczucie zmęczenia poprzez zwielokrotnienie:
produkcji wysokoenergetycznych cząstek,
szybkości regeneracji fosfokreatyny tuż po treningu.
Ponadto jabłczan cytruliny buforuje zakwaszenie mięśni i poziom kwasu mlekowego co przekłada się na większą wytrzymałość siłowa i mniejszy ból mięśni pod koniec każdej serii.

MIKROCYRKULACJA KRWI W MIĘŚNIACH

AAKG czyli alfa-ketoglutaran argininy to najdoskonalsza forma chemiczna aminokwasu odpowiadającego za efekt pompy mięśniowej, uzależnionej od działania tlenku azotu. Sprawniejsze mikrokrążenie krwi czyli właśnie rozszerzenie naczyń krwionośnych i pompa mięśniowa jest tym co powinno interesować każdego sportowca przed rozpoczęciem treningu. Tylko wtedy mięśnie są dobrze natlenowane a szkodliwe metabolity, te które hamują ich pracę i wydajność, efektywnie odprowadzane. Tlenek azotu bezpośrednio pochodzi z argininy ale ostatnio okazało się, że blend cytruliny z argininą jest najlepszym rozwiązaniem na podniesienie poziomu NO. L-cytrulina nie jest rozkładana przez enzym niszczący L-arginine a jednocześnie bardzo łatwo ulega przemianie do L-argininy. Dlatego właśnie taka kombinacja daje natychmiastowy efekt pompy, który nie kończy się tak szybko jak szybko się zaczęł. Zatem można powiedzieć, że połączenie argininy z cytruliną daje efekt przedłużonego efektu działania tlenku azotu. Całość dopełnia substancja czynna zwana OPC, gdyż także ma właściwość bezpośredniego pobudzania syntezy tlenku azotu i jednocześnie ogranicza jego degradacje.


ANTY-ZAKWASZACZ

O buforowaniu zakwaszenia mięśni wspominałem przy okazji omawiania jabłczanu cytruliny ale tutaj głównym graczem jest beta-alanina. Ostatnio zrobiło się głośno wokół suplementacji tą substancją. Nie bez powodu, gdyż odkryto, że w mięśniach znajduje się bardzo ważny związek - karnozyna, której ilość znacząco rośnie po zastosowaniu beta-alaniny. Ładowanie mięśni karnozyną (poprzez suplementacje beta-alaniną) podwyższa próg pojawienia się zmęczenie w czasie treningu i poprawia wydolność organizmu podczas ćwiczeń o wysokiej intensywności. Dlaczego się tak dzieje? Istnie teoria, że karnozyna działa jak kantor wymiany walut w komórce mięśniowej tzn. zwiększa ilość wapnia w strukturach odpowiadających za skurcz i jednocześnie usuwa nadmiar protonów, które zmuszają mięsnie do zaprzestania pracy. Pierwsza wymiana zwiększa siłę skurczów a druga wydłuża czas ich wykonywania z racji buforowania zakwaszenie. Podwójne działanie w walce ze zmęczeniem, brzmi bardzo obiecująco. Jeśli czeka Was morderczy trening to można dodatkowo wzmocnić buforujące działanie beta-alaniny poprzez dodanie do mieszanki lub wypicie osobno pół łyżeczki od herbaty sody oczyszczonej (wodorowęglan sodu), która równoważy powstawanie protonów i niejako jest prostym i tanim sposobem na przygotowanie organizmu do submaksymalnego wysiłku.

Przy wyborze idealnego przed-treningowego suplementu stosujcie następujący klucz:
stymulacja układu nerwowego – kofeina, tyrozyna,
siła eksplozywna – jabłczan kreatyny,
wytrzymałość siłowa i wydolność – tauryna, jabłczan cytruliny, AAKG oraz beta-alanina.
FaJa jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
BODY ATTACK SOSY ZERO
stare 07-07-2015, 23:13
Użytkownik
Super Expert
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Postów: 4 734
Podziękował: 0
Dostał 47 razy "Dzięki" w 47 postach
Domyślnie Odp: Artykuł b.l.a.d.e.

pewnie juz w wiekszosc domow ludzi z forum hi teca
T.Pabiniak jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
BCAA artykuł KamilHITEC HiTec Nutrition 0 01-12-2011 07:42
Prohormony - artykuł o prohormonach Arnold Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 0 25-01-2011 14:39
Testosteron - Artykuł :) wbd Doping i sterydy 4 12-06-2006 21:06
Hormon wzrostu - artykuł. imported_Thorgal Cykle 0 29-05-2006 09:40

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:35.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin