Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
stare 18-08-2011, 16:10
Moderator
Super Expert
 
Avatar p4wc10
 
Zarejestrowany: Oct 2009
Postów: 875
Podziękował: 30
Dostał 88 razy "Dzięki" w 79 postach
Domyślnie Wznawiania treningów po urlopach wakacyjnych.

Opinie naszych czołowych kulturystów, na temat sposobów wznawiania treningów po urlopach wakacyjnych, aby nic nie utracić z kolejnego roku treningowego.

Rzucanie się po przerwie na duże ciężary.

Bogdan Szczotka
Przychodząc na pierwszy po przerwie wakacyjnej trening, często zadajemy sobie pytanie, jak dużo straciliśmy siły. W poszukiwaniu odpowiedzi już na pierwszym treningu, fundujemy sobie sprawdzian w takich ćwiczeniach, jak wyciskanie sztangi na ławce poziomej, wyciskanie sztangi zza karku, przysiady ze sztangą czy martwy ciąg. Jasne, że idziemy na maksa. Jest to postępowanie wysoce nierozsądne, a nawet niebezpieczne. Przerwa w treningach, a zwłaszcza przerwa dłuższa, zawsze działa na mięsnie destrukcyjnie, redukując ich wymiary i siłę. Oprócz tych zauważalnych efektów, są także efekty niezauważalne. Należy do nich odzwyczajenie się organizmu od ćwiczeń, a od ćwiczeń z dużym obciążeniem szczególnie. W efekcie mięśnie, stawy, ścięgna i wiązadła utraciły znaczną część swoich możliwości, a także sporo z odporności na przeciążenia. My sami odzwyczailiśmy się zaś od koordynacji ruchowej, która zapewnia prawidłowe, a zatem i bezpieczne wykonywanie ćwiczeń. Przypominam o tych prawdach oczywistych zapaleńcom ku przestrodze.

Dariusz Karpiński
Każdy, kto czegoś miał dużo i znaczną część z tego stracił, chce jak najszybciej to odzyskać. Z kulturystami i masą mięśniową jest podobnie. I dobrze, aby tylko nie chcieć tego robić za szybko i nie przy użyciu zbyt dużych ciężarów. Niestety, niektórzy z trenujących odrabianie strat masy mięśniowej upatrują właśnie w wykorzystywaniu do ćwiczeń ciężarów zbliżonych do tych, jakimi ćwiczyli przed przerwą w treningach, a także w zwiększonej częstotliwości treningów. Tak naprawdę, to ani pierwsze rozwiązanie, ani drugie nie tylko, że nie jest dobre, ale jest wręcz złe. Złe głównie z tego względu, że każde z nich kryje w sobie znacznie więcej wad niż zalet. Zalety są powszechnie znane, wady zaś - to zbyt wczesne stosowanie tego, co jest owych zalet nośnikiem. Ćwiczenie dużymi ciężarami, bez odpowiedniego przygotowania treningowego, prowadzi m.in. do nieprawidłowego wykonywania powtórzeń, a to z kolei pomniejsza siłę stymulacji mięśni do rozwoju. Aby proces rozwoju przebiegł bez zakłóceń, mięśnie muszą "czuć" obciążenie, ale nie mogą być nim zniewolone do "działań" niekontrolowanych, wyrażających się niekorzystnymi (szkodliwymi) ruchami, skracaniem ruchów itp.

Brak Rozgrzewki

Elżbieta Borecka-Brzózka
Nie sądzę, aby ktokolwiek z naszych Czytelników nie doceniał potrzeby poprzedzania każdego, powtarzam: każdego treningu solidną rozgrzewką. Niespełnienie tej potrzeby, nawet przy treningach mało intensywnych, jest niewłaściwe i - co gorsze - niebezpieczne. Każda dłuższa przerwa w treningach odzwyczaja mięśnie, stawy oraz ścięgna od przeciążeń, które niosą za sobą ćwiczenia siłowe. Dlatego też wraz ze wznowieniem treningów wszelki wysiłek powinien być koniecznie rozpoczynany od rozgrzewki, czytaj: przysposobienia organizmu do pracy. Efektem rozgrzewki jest zwiększenie rozciągliwości mięśni oraz ścięgien, rozgrzanie stawów, zwiększenie zakresu ruchów itd. Dobre rozgrzanie mięśni i całego organizmu, to przeciwdziałanie groźbie urazów i kontuzji. Im trening intensywniejszy lub im przerwa w treningach była dłuższa, tym większą wagę powinno się przywiązywać do rozgrzewki. Tak więc czy się nam to podoba, czy też nie, rozgrzewka powinna być obowiązkowym elementem poprzedzającym każdy trening.

Zbyt duża objętość treningów

Andrzej Maszewski
Entuzjazm i zapał do treningów to cechy bardzo pożyteczne, jednak po przerwie wakacyjnej mogą one skutecznie utrudnić odzyskanie wymiarów mięśni i ich siły sprzed wakacji. Tak będzie, gdy na treningach będziemy wykonywać zbyt dużą liczbę serii. Bodźce z tego wynikające mogą skutecznie uniemożliwiać zregenerowanie się trenowanych mięśni, a bez regeneracji nie ma rozwoju. Sądzę, że każdy ćwiczący doskonale wie, że przerwa wakacyjna działa na mięśnie bardzo destrukcyjnie, redukując czasami nawet znacznie ich masę i siłę. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że redukuje ona również wyćwiczoną umiejętność mięśni do regenerowania się. Proces regeneracji po prostu przebiega wolniej. Na to, aby tempo regeneracji weszło na poziom sprzed wakacji, potrzebny jest czas. Przy ustalaniu liczby serii koniecznie trzeba brać to pod uwagę i objętość treningów ustalać w taki sposób, aby nie przedobrzyć.

Stosowanie po przerwie Metod wysokointensywnych

Radosław Słodkiewicz
Z powrotem do metod wysoko intensywnych nie można się śpieszyć. Najpierw trzeba przygotować do tego swój organizm, a zwięźlej mówiąc - swoje mięśnie, stawy i ścięgna. Dla wznawiających treningi może to trwać do 4 tygodni. A ponadto, aby móc przejść do metod wysoko intensywnych, trzeba najpierw przejść przez metody mało i średnio intensywne. Takie postępowanie zaoszczędzi nam nie tylko konsekwencji w postaci urazów, kontuzji i przetrenowania, ale także zwykłego zniechęcenia do treningów.


Zbyt dużo ćwiczeń izolowanych

Paweł Brzózka
Ćwiczenia siłowe dzielą się na złożone (wielostawowe) i izolowane (jednostawowe). Pod względem skali trudności wykonania, znacznie mniej problemów sprawiają nam ćwiczenia izolowane. Być może tylko z tego względu wielu ćwiczących, głównie zaś w pierwszym okresie po wznowieniu treningów, idzie na przysłowiową łatwiznę i opiera swoje treningi w większości na ćwiczeniach izolowanych. Jeżeli chodzi o rozwój mięśni, nie jest to rozwiązanie dobre, ponieważ w porównaniu z ćwiczeniami złożonymi, izolowane angażują do pracy o wiele mniej mięśni. W konsekwencji mniejsza liczba mięśni jest stymulowana do wzrostu. Ograniczając udział w treningach ćwiczeń złożonych, wydłużamy czas powrotu naszych mięśni do formy sprzed wakacji.


"Lustrzana" kontrola przyrostów muskultury
Hubert Olborski

W lustrze można zobaczyć i to, co jest dobre, i to, co złe. Są to informacje wręcz bezcenne. Kulturysta (kulturystka i fitneska też) w lustrze może niemal z treningu na trening obserwować proces rozwoju umięśnienia. Może też tym procesem sterować. Tak więc w sportach sylwetkowych częste korzystanie z lustra jest jak najbardziej wskazane. Poza jednym, rzecz jasna okresem. Okresem tym są pierwsze dni, a niekiedy nawet tygodnie, po wznowieniu treningów. Wtedy to lepiej lustra unikać. Uświadamia nam ono bowiem różnicę między tym, jak wyglądamy, a tym, jak jeszcze niedawno wyglądaliśmy oraz jak ciężka praca jest przed nami. W niektórych wypadkach, a zwłaszcza przy dużych stratach masy mięśniowej, budzi to dyskomfort psychiczny, który może wymusić na nas popełnienie błędu przedobrzenia.

Artykuł ukazał się w "Kulturystyce i Fitness"
p4wc10 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-08-2011, 19:03
Moderator
Super Expert
 
Avatar Arnold
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Postów: 56 213
Podziękował: 141
Dostał 603 razy "Dzięki" w 592 postach
Domyślnie Odp: Wznawiania treningów po urlopach wakacyjnych.

coś dla mnie hahaha warto powiesić
__________________
Najlepszy portal kulturystyczny w Polsce - http://www.kulturystyka-online.pl/
Najlepszy sklep z odżywkami w Polsce - http://www.kulturystyka-online-sklep.pl/
Najlepsze forum kulturystyczne w Polsce - http://www.kulturystyka-online.pl/fo...urystyczne.php
Arnold jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Potrzebuję Waszej pomocy bo tracę motywację do ciężkich treningów i diety ! Safari Odżywianie i dieta 25 12-02-2012 19:13
Pomoc w ogarnieciu treningów na zgubienie kilku KG michalek19 Trening i plany 3 09-06-2010 16:56
Woda do picia w trakcie treningów i jak i na codzień LUKARDO Suplementy i odżywki 1 03-09-2007 14:14
Agata Wróbel powróciła do treningów i planuje wystartować... cornello Offtopic 17 23-05-2007 20:10
częstotliwość treningów krecik87 Trening i plany 16 01-07-2006 08:54

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:25.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin