Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
Odpowiedz
 
Narzędzia wątku
stare 05-11-2014, 17:58
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar pawel42wawa
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 1 052
Podziękował: 41
Dostał 82 razy "Dzięki" w 82 postach
Domyślnie Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Ostatnio tak się złożyło,że w ciągu paru ostatnich miesięcy miałem okazję trenować na innych siłowniach - w jednych dłużej, w innych krócej .
A że nawiązywanie nowych znajomości nie stanowi dla mnie problemu była doskonała okazja do wymiany poglądów zarówno z większymi jak i mniejszymi, starszymi i młodszymi a także instruktorami również o różnym stopniu doświadczenia trenerskiego.

Prawie z każdym próbowałem dotknąć tematu wyciskania sztangi dużym ciężarem zza głowy, (duży ciężar mam na myśli taki,który jest na granicy 70-90 CM).
I co się okazało?

1/część uznaje je jak najlepsze ćwiczenie rozwijające przedni i boczny arkon naramienny,

2/ część uznaje (personalni również), że to doskonała krótka droga do poważnej kontuzji i wyeliminowania siebie z treningów przynajmniej na parę tygodni,

3/ część wykonuje ale tylko w fazie rozgrzewkowej z bardzo małym ciężarem.

zaznaczę również, że opinii tych nie można przyporządkować do danej grupy, np. trenerzy popierają te ćwiczenia, czy też starsi uznają je za podstawowe.

Jaka jest Wasza opinia:

Wyciskanie dużego ciężaru zza głowy (oczywiście zasady dobrej techniki zachowane), stanowi duże prawdopodobieństwo powstania poważnych kontuzji czy też nie ma się czego obawiać, bo jest ono jednym z najlepszych ćwiczeń na rozwój obręczy barkowej ?
pawel42wawa jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Wybierz jakość Body Attack!
stare 05-11-2014, 18:06
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar mamiroma4
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Postów: 1 046
Podziękował: 66
Dostał 38 razy "Dzięki" w 38 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Wyciskanie zza głowy ok ale "pompowanie" duża liczba powtórzeń i średni cieżar.
mamiroma4 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2014, 18:28
Użytkownik
Expert
 
Zarejestrowany: Jan 2013
Postów: 476
Podziękował: 1
Dostał 3 razy "Dzięki" w 3 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Trzeba zaczac od tego ze wyciskanie zza glowy nie jest naturalnym ruchem dla obreczy barkowej!!!!!!!. Czy ktos widzial aby w ostatnim czasie jakis kulturysta polecal/sam wykonywal to ciczenie?? bo Ja nie!!!!!. Kazdy bazuje na wyciskaniu z przodu lub sztagielkami, inny tor ruchu, inne ulozenie lokci itd itd.

Osobiscie uwazam ze ruch wyciskajacy to jedyny ruch w ktorym mozna pozwolic sobie(a nawet trzeba) na mniejsza liczbe powt., wprost przeciwnie ma sie w ruchu unoszacym, gdzie zakres 6-8 jak dla mnie nie ma sensu
Arte.Et.Labore jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2014, 18:44
Użytkownik
Dobry paker
 
Avatar Tsb-Tomek
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 353
Podziękował: 7
Dostał 73 razy "Dzięki" w 70 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Nikt z moich znajomych nie doznał kontuzji wykonując wyciskanie zza karku,20lat temu było to podstawowe ćwiczenie na rozwój obręczy barkowej,obecnie większą popularność ma wyciskanie z klatki,które jest bardziej naturalnym ruchem.Myślę,że ważną rolę w tym ćwiczeniu odgrywa budowa ciała a raczej wady postawy,które mogą powodować dyskomfort w wykonywaniu wyciskania zza karku,na marginesie wyciskanie w leżeniu też ma ostatnimi czasy wielu przeciwników..prawda jest taka,że nie ma złych ćwiczeń a są one po prostu zle wykonywane
Tsb-Tomek jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2014, 21:08
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Postów: 1
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Hmm trenuje na siłowni gdzie chodzi wielu weteranów żaden ,,naturalny,, nie skarży się na kontuzje barków co innego ,,nienaturalni,, wielu jednych jak i drugich uważa ze to najlepsze ćwiczenie na barki. Druga grupa swoje problemy z barkami tłumaczy raczej zbyt duża progresja ciężaru i do którego ich ścięgna i stawy nie były przystosowane. Całkowicie zgadzam się z przedmówcą Tsb-Tomek dajac taki wniosek pokazał swoja duzą wiedze kazdy rodzi sie inny ma różne zakresy ruchów inna budowę i czy będzie w stanie wykonać jakieś ćwiczenie zależy właśnie od tego przykład mam znajomego który po prostu niemożne prawidłowo wykonać podciągnięcia (broda za drążek) wykonuje je do czoła ma takie ograniczenie i tak robi. Jednak trzeba zwrócić uwagę ze jest to ćwiczenie ciężkie technika i koncentracja musi być naprawdę na wysokim poziomie i dlatego właśnie często trenerzy tak negują te ćwiczenie gdyż będą musieli wiele czasu i swojej uwagi poświecić adeptowi żeby go sztuki wykonywania tego ćwiczenia nauczyć.
maler6 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2014, 21:48
Użytkownik
Bywalec
 
Avatar Taurus
 
Zarejestrowany: Oct 2014
Postów: 101
Podziękował: 3
Dostał 7 razy "Dzięki" w 7 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Moim zdaniem jest to kontuzjogenne ćwiczenie ze względu na nienaturalność ruchu, podobnie jak podciąganie na tył. Ćwicząc dany akton powinniśmy wykonywać odpowiedni ruch, przód to przedni, środek to boczny,a tył to tylni. To jakiś mix, wyciskając na tył ćwiczy się przód i środek. Przy dużym ciężarze można nabawić się poważnych kontuzji. Poparte jest to opiniami wielu kulturystów, trenerów oraz zwykłych ludzi, którzy mają później problem z barkami (obręczą , rotatorem).
Taurus jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-11-2014, 21:49
Użytkownik
Dobry paker
 
Avatar gotak
 
Zarejestrowany: Dec 2012
Postów: 327
Podziękował: 2
Dostał 21 razy "Dzięki" w 18 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Jak dla mnie jest to bardzo kontuzjo-twórcze ćwiczenie z uwagi iż ruch sztangą za głową nie jest prawidłowy. Łatwo przy dużym ciężarze opuścić za nisko a co z tym idzie problemy z łokciami, problemy z barkami, ewentualnie uszkodzenie kręgów szyjnych. Można ćwiczyć ale małym ciężarem. Choć nie polecam za głową ćwiczenia. W zeszłym roku kolega ćwicząc za głową sztangą z obciążeniem ważącą 80kg poczuł spięcie w karku przy 5 serii. Miał zamiar jeszcze dołożyć na 90kg, ale sobie odpuścił. Wszystko tego dnia było w porządku. Następnego dnia jak się obudził zobaczył że od kręgosłupa sparaliżowało mu całą lewą stronę ciała. Dowiedziałem się o tym po miesiącu czasu. Widząc go jak wychodzi z sali gdzie było MMA. Mówił że odpuścił sobie siłownie z powodu tej kontuzji natomiast musi pobudzać mięśnie. Prawą stronę biceps klatka ramię przedramię noga były napięte jak po dobrym wysiłku natomiast lewa strona ta sparaliżowana wyglądała jakby nic nie robił wogóle. A zanim mu się to stało parę miesięcy wcześniej odradzałem mu to. Obecnie wszystko jest OK ale sztangą za głową już nie robi.
gotak jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-11-2014, 09:00
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Nov 2014
Postów: 60
Podziękował: 4
Dostał 2 razy "Dzięki" w 2 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Kiedyś namiętnie stosowałem to ćwiczenie - głównie na suwnicy Schmita dochodząc do ciężarów ponad 100kg na serie. Obecnie wplatam to ćwiczenie raz na jakiś czas do treningu barków, nie szarżując już z ciężarem. Przy dużych ciężarach czuje nadmierne obciążenie stawów barkowych i kręgosłupa w odcinku szyjnym. Z uwagi na bardziej naturalny nie wymuszony ruch polecam wyciskanie żołnierskie (push press) i wyciskanie sztangielek.

Pozdr.
-Tora- jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-11-2014, 15:39
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar Litwin
 
Zarejestrowany: Jun 2006
Postów: 3 761
Podziękował: 11
Dostał 96 razy "Dzięki" w 93 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Dla mnie bez sensu jest używanie dużych ciężarów w tym ćwiczeniu ponieważ:

-barki mają w przewadze włókna wolno kurczliwe i lubią większą ilość powtórzeń
-wyciskanie za głowę jest nie anatomicznym ruchem,wypycha w tył bark z panewki,a przy dużym ciężarze łatwo o kontuzję
-zdecydowanie lepsze są hantelki,gdyż prowadzimy je w linii uszu,czyli neutralnie.
Litwin jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-11-2014, 09:40
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar bamse21
 
Zarejestrowany: Jan 2012
Postów: 970
Podziękował: 0
Dostał 23 razy "Dzięki" w 23 postach
Domyślnie Odp: Wyciskanie sztangi zza głowy dużym ciężarem - prawdy i mity.

Moim skromnym zdaniem wyciskanie z tyłu dużymi ciężarami jest może nie bez sensu ale mniej efektywne jak z przodu. Raz na pewien czas się skuszę na wyciskanie ale wolę np. użyć hantli jak pisał Litwin, lub stosować wyciskanie z przodu i na tym ćwiczeniu się skupiać. Niestety ale uważam iż jest to za bardzo kontuzjogenne.
bamse21 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
wyciskanie sztangi płasko list17 Trening mięśni klatki piersiowej 20 21-01-2014 19:56
Wyciskanie sztangi do szyi Arnold Trening mięśni klatki piersiowej 1 29-10-2011 14:01
Wyciskanie sztangi zza głowy / na maszynie Arnold Trening mięśni naramiennych (barki) 0 21-02-2011 21:54
Wyciskanie sztangi sprzed głowy / na maszynie Arnold Trening mięśni naramiennych (barki) 0 21-02-2011 21:54
Prawdy i mity na temat opryszczki princessa.1982 Zdrowie i uroda 4 24-02-2008 17:15

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:27.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin