YamBam nasz najlepszy baton!

Więcej niż 45 g białka na posiłek?

Wrzuć na FacebookWrzuć na BlipWrzuć na WykopDrukujPowiadom znajomegoShare

Data napisania/wstawienia: 5. Styczeń 2017 Dodane przez: KO Team
Zadaniem naukowców spożywanie kilku posiłków dziennie, które zawierają 30-45 g białka gwarantuje nam największy wzrost masy mięśniowej. Dodawanie większej ilości białka do posiłków nie daje lepszych wyników.

Badanie

Naukowcy wykorzystali dane, które zostały zebrane przez National Health and Nutrition Examination Survey [NHANES]. Badanie zostało przeprowadzone na 1081 zdrowych osobach w wieku 50-85 lat.

Naukowcy dysponowali danymi na temat diety uczestników badania. Dane obejmowały ile posiłków i gram białka spożywali w ciągu dnia. Ponadto naukowcy zmierzyli siłę nóg badanych osób. Ponadto zmierzyli również ilość masy mięśniowej w tej partii mięśniowej.

Wyniki

Poniższy wykres pokazuje zależność pomiędzy spożyciem białka a masą i siłą mięśniową ud.

Uczestnicy, którzy spożywali białko tylko w jednym posiłku w ciągu dnia, wykazywali optymalną ilość masy i siły mięśniowej.

Jednakże ci, którzy spożywali białka w dwóch posiłkach każdego dnia, mogli pochwalić się większą ilością masy i siły mięśniowej.

Zdaniem naukowców najlepszy efekt można byłoby wypracować poprzez spożywanie trzech posiłków zawierających 30-45 g białka w ciągu dnia.

Wniosek

Proponujemy spożywać białko w mniejszych ilościach natomiast częściej w ciągu dnia. Strategia ta pozwoli nam zachować więcej masy i siły mięśniowej. Ponadto próg 30-45 g białka na posiłek wydaje się idealnym w budowaniu beztłuszczowej masy mięśniowej.

Per meal dose and frequency of protein consumption is associated with lean mass and muscle performance


Lubisz Kulturystykę Online? Wesprzyj Nas! Zajrzyj na jeden z naszych sklepów:
Kulturystyka Online Sklep - Nasz oficjalny sklep. Znajdziesz tam wiele supli w niskich cenach!
Roughneck - Kolekcja wyjątkowych, hardcorowych koszulek. Dzięki nim wybijesz się z tłumu!

Zapraszamy również do śledzenia nas na: Facebooku oraz YouTube

Oceń nasz artykuł!

Komentarze do artykułu: Więcej niż 45 g białka na posiłek?

Dodaj komentarz

Nick:
Komentarz:
Pisząc akceptujesz Regulamin
Kategorie / Producenci
Body Attack Sports Nutrition
HiTec Nutrition - Odżywki dla sportowców
Kelton - Sprzęt do  siłowni, kulturystyczny, ławeczki
Activlab
Sylwester Szymczuk