Kelton - Sprzęt do  siłowni, kulturystyczny, ławeczki

Superserie a czas regeneracji

Wrzuć na FacebookWrzuć na BlipWrzuć na WykopDrukujPowiadom znajomegoShare

Data napisania/wstawienia: 28. Czerwiec 2018 Dodane przez: KO Team

Superserie gwarantują nam niesamowitą pompę mięśniową jednakże uszkodzenie mięśni, które występuje przy takim typie treningu, powoduje, że potrzebujemy więcej czasu na regenerację.

Uwaga: W tym badaniu zastosowano styl złożony: ćwiczenie złożone, a następnie ćwiczenie izolacyjne dla tej samej grupy mięśniowej, bez odpoczynku między jednym a drugim ćwiczeniem.

Badanie

22 aktywnych mężczyzn wzięło udział w badaniu. Zostali Oni podzieleni na dwie grupy. Grupa wykonująca superserie i grupa niewykonująca superserii. Trening dla obu grup składał się z 4 ćwiczeń (wypychanie nóg na suwnicy, wyprosty nóg na maszynie, wyciskanie na ławeczce płaskiej, rozpiętki na maszynie). Każde ćwiczenie wykonywano w 5 seriach po 8-10 powtórzeń z ciężarem 85% 10 RM.

Oto podział dla każdej grupy:

Grupa wykonująca superserie

- Wypychanie nóg na suwnicy + wyprosty nóg na maszynie, 3 minuty przerwy, powtórka x 5
- Wyciskanie na płaskiej + rozpiętki, 3 minuty przerwy, powtórka x 5

Grupa niewykonująca superserii

- Wyciskanie na płaskiej + wyprosty nóg, 3 minuty przerwy, powtórka x 5
- Wypychanie nóg + rozpiętki, 3 minuty przerwy, powtórka x 5

Podczas wykonywania wyprostów nóg i rozpiętek rejestrowany był EMG. Opóźniony ból mięśni (DOMS), izometryczny moment obrotowy dla poziomego zgięcia barków i wyprostu kolana, poziom kinazy kreatynowej i ROM dla prostowników barkowych i kolanowych były mierzone przed treningiem i pięć dni po nim.

Wyniki

Obie grupy wykonywały podobne ilości wysiłku fizycznego, a czas obu treningów były podobny.

Zakwasy (DOMS) występowały w obu grupach z jednakową siłą.

Moment izometryczny zmniejszył się w obu grupach bezpośrednio po treningu, ale powrócił do wartości wyjściowych po około 1 dniu.

Pamięć ROM także zmniejszyła się w obu grupach, jednakże uszkodzenia tkanki mięśniowej były większe w grupie wykonującej superserie.

Poziom kinazy kreatynowej był znacząco podwyższony w pierwszej, jak i drugiej grupie. U mężczyzn niewykonujących superserii wartości kinazy w 5 dniu nie różniły się prawie w ogóle od wartości wyjściowych. Jednakże były one znacząco podwyższone w grupie wykonującej superserie.

EMG w mięśniu czworobocznym uda i naramiennym był podwyższony w grupie osób wykonujących superserie.

Co to oznacza ?

Mimo że objętość i czas treningu był podobny, to superserie mogą drastycznie zwiększyć bodziec treningowy.

Superserie powinny być wykonywane z umiarem w zależności od podziału treningu i grupy mięśniowej. Chociaż wartości izometrycznego momentu obrotowego (generowanie siły) szybko powróciły do wartości wyjściowych to poziom kinazy kreatynowej w grupie mężczyzn wykonujących superserie były nadal znacznie podwyższone pięć dni później, wskazując na uszkodzenie mięśni.

Superserie są wspaniałym narzędziem, aby pobudzić oporne mięśni do wzrostu, jednakże nadużywanie ich bez zapewniania sobie wystarczającej regeneracji pomiędzy treningami może przysporzyć nam problemów takich jak m.in. przetrenowanie. Także wykorzystuj je z głową.





Muscle Damage and Muscle Activity Induced by Strength Training Super-Sets in Physically Active Men


Lubisz Kulturystykę Online? Wesprzyj Nas! Zajrzyj na jeden z naszych sklepów:
Kulturystyka Online Sklep - Nasz oficjalny sklep. Znajdziesz tam wiele supli w niskich cenach!
Roughneck - Kolekcja wyjątkowych, hardcorowych koszulek. Dzięki nim wybijesz się z tłumu!

Zapraszamy również do śledzenia nas na: Facebooku oraz YouTube

Oceń nasz artykuł!

Komentarze do artykułu: Superserie a czas regeneracji

Dodaj komentarz

Nick:
Komentarz:
Pisząc akceptujesz Regulamin
Konik
2018-06-28, 17:11

Mylicie pojęcie superserii z seriami łączonymi. superserie sa to serie wykonywane naprzemiennie z antagonistami, a serie łączone wykonywała grupa ćwicząc te same partie jedne po drugich. Pozdrawiam