Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online
RIP Jusup Wilkosz
Shawn Rhoden już nie jest IFBB Pro!?Shawn Rhoden już nie jest IFBB Pro!?
RIP Pit Trenz 1966-2019RIP Pit Trenz 1966-2019
RIP Sebastian KąkolRIP Sebastian Kąkol
Ben Tells: Geneza śmierci - wada serca, sterydy, clen i T3Ben Tells: Geneza śmierci - wada serca, sterydy, clen i T3




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Odżywianie i dieta
stare 13-09-2015, 21:19
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Sep 2015
Postów: 4
Podziękował: 4
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Redukcja/Masa przy sztukach walki

Witam. Zależy mi na poprawie mojej sylwetki. Jestem typowym endomorfikiem, waga 88kg wzrost 183cm wiek 20. Chodziłem 1,5roku na siłownie, gdzie sporo schudłem bez żadnych diet, po tym czasie gdzie nie miałem diety, efektów też było brak, przerzuciłem się na tajski boks, który trenuje też około 1,5roku. Zastanawiam się co mam zrobić, moim celem jest poprawa sylwetki, ale nie chciałbym rezygnować z sztuk walk ponieważ jest to już takie hobby. Mógłby mi ktoś powiedzieć, co powinienem dalej zrobić? Czy siłownia przy budowaniu sylwetki to podstawa? Dziękuje za każdą odpowiedz! Pozdrawiam

Dodaje zdjęcie.

Gracz jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-09-2015, 13:08
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Pytasz czy siłka przy budowie sylwetki czyli mięśni jest ważna. Owszem to podstawa!! Jak chcesz zbudować mięśnie, jeżeli nie będziesz odpowiednio rozrywał włókien mięśniowych?? Ale nikt nie każe iść tylko na siłkę i pakować ciężary przenosić dźwigać itp w klubie fitnesowym. Jest dobra wiadomość. Siłownia to także crossfit/kalistenika, a właściwie delikatna odmiana. A przy sztukach walki typowy crossfit by się przydał, bo łapiesz kondycje, masa również może iść jeżeli trzymasz kalorie na plusie i odpowiednio się odżywiasz oraz wzrasta wytrzymałość mięśniowa. Więć jeżeli dobrze ułożysz diete tzn. to dasz rade. Sam jestem endo, mam podobny wzrost i wage. Mogę Ci polecić [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] na poziomie 1.8 g na kg masy ciała starczy w zupełności na masę ale jak sięuprzesz to 2 też będą ok. Węgle w kwestii 2-2.5 g na kg masy ciała i tłuszczu reszte, ale warto też dodać wbrew pozorom tłuszcz do diety, bo są [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] które się w tłuszczu rozpuszczają, więc ten 1 g na kg masy ciała ewentualnie nieco mniej powinno być.
Trening musisz sobie tak dobrać zebyś nie chodził przemęczony. Nie wiem ile masz treningu tajskiego, ale te trzy treningi warto by się znalazły w ciągu tygodnia, czyli crossfit całego ciała, i tu masz również bardzo duze pole do popisu, bo możesz wykorzystać dosłownie wszystko do ćwiczeń na dworze.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
TELEWIZOR otrzymał "Dzięki" za ten post od użytkownika:
Gracz (14-09-2015)
stare 14-09-2015, 18:13
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Sep 2015
Postów: 4
Podziękował: 4
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Trening boksu 3 razy w tygodniu. Rozglądam się już pomału o jakiś planach tego treningu ''crossfit'' w sumie dla mnie dobrze, że można w plenerze potrenować(jak rozejrze się i ułoże pod siebie to może wstawię) Co do diety, dla mnie proporcje w sam raz, tylko powiedz mi te BTW podałeś mi na masę czy redukcję? Od czego powinienem Twoim zdaniem zacząć po spojrzeniu na zdjęcie?. Pytanie o tłuszcz, mówisz koło 1g/kg ale ten tłuszcz licze ze wszystkich produktów czy tylko np: z żółtek jaj i np oliwy z pestek winogron?. Jeszcze jedno pytanie bym miał, pracuję od koło 6,7 do 16,17 i czasami jestem taki senny/zamulony po pracy że ciężko się gdzieś ruszyć, ale staram się nie patrzeć na to, myślę, że przy treningach powinienem brać jakieś [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] czy coś podobnego, polecisz mi coś? Dziękuje z całego serca za pomoc!
Gracz jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2015, 11:20
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Pisałeś że chcesz uwidocznić mięśnie, czyli lekki deficyt kaloryczny powinieneś mieć. Będziesz miał tajski będziesz mieć crosfit czyli treningi anaerobowe podkręcające metabolizm, więc kalorii trochę też powinieneś mieć w diecie. Zapotrzebowanie kaloryczne u Ciebie wyjdzie około 2500 kcal. Więc podana ilość [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] 1,8 g na kg masy ciała daj, potem tłuszczu około 1 g na kg masy ciała i reszte zostanie węglowodanów, czyli w granicy tych 2-2.5 g będzie. Wiem bo podobnie mam ja przy redukcji, tylko moja ilość kalorii jest nieco mniejsza ponieważ nie mam aż tylu treningów. Pamiętaj też że dieta i trening owszem, ale to regeneracja jest kluczem w tym wszystkim, więc ćwicz, ale jak będziesz czuł się ospały kolejnego dnia bądź później w dalszym etapie czy teżmało sił będzie tzn, że za ostro trenujesz więc tutaj będzie trzeba zmniejszyć ilość crossfitu z 3 dni na dwa żeby więcej odpoczywać, a dodac można będzie sobie rower czy spacer lub coś, lub też pomyślećo czym na regeneracje typu [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] przed spaniem, [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] czy inne.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
TELEWIZOR otrzymał "Dzięki" za ten post od użytkownika:
Gracz (16-09-2015)
stare 16-09-2015, 16:33
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Sep 2015
Postów: 4
Podziękował: 4
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Dziękuje!! jeszcze jedno, ten tłuszcz licze tylko np z oliwy z oliwek, jajek, orzechów? czy np z ryżu, mięsa itp itp ? I [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] i minerały olimpa mogę śmiało dać razem z [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] na spanie ? Myślę, że to będzie wszystko, bardzo mi pomogłeś, dzięki!
Gracz jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2015, 19:57
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Tłuszcz licz ogólny. Bo ryż czy inne zawierają różne kwasy tłuszczowe. Ale licz ogólnie, chociaż wiadomo, że ważne są omega 3,6,9 które są w oliwie z oliwek w oleju lnianym i wielu innych, ale również nasycone powinny być w diecie (te które są postrzegane za złe). Tylko przewaga spora musi być WNKT. [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] natomiast liczył bym bardziej egzogenne, czyli mięso, jajka, sery również możesz liczyć, ale [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] z ryżu czy makaronu nie wliczaj. Do kaloryczności owszem licz, ale nie do bilansu białka. Dla Twojej wagi 700 g kury, serek wiejski czy 600 g kury i kostka twarogu i zapotrzebowanie masz zaspokojone. Nie wliczyłem tutaj jaj, więć jak dasz rano jako omlet lub jajecznice to wtedy możesz z kurą zmniejszyć przykładowo. A w kwestii posiłków jak to rozłożyć, nie ma większego znaczenia, byle by dostarczyć dziennie odpowiednią ilość, aczkolwiek dałbym z rana przed i po treningu a przed snem jakiej wolniejsze białko typu własnie ser i zagryźć orzechami żeby głód zaspokoić na noc i dostarczyć organizmowi co trzeba.
W kwestii witamin i [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] . [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] bierz z rana po posiłku, a ZMA przed snem.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
TELEWIZOR otrzymał "Dzięki" za ten post od użytkownika:
Gracz (16-09-2015)
stare 16-09-2015, 22:46
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Sep 2015
Postów: 4
Podziękował: 4
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Wszystko wezmę pod uwagę, jeżeli ostatni posiłek jem koło 21(1h przed snem) i jest to posiłek potreningowy to jak z węglami? powinno być więcej ? bo zawsze w ostatnim starałem się jeść [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] + tłuszcz
Gracz jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2015, 23:45
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar mamiroma4
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Postów: 1 049
Podziękował: 66
Dostał 38 razy "Dzięki" w 38 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

No Graczu wkręcasz się Poczytaj o tym [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
mamiroma4 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-09-2015, 09:29
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Redukcja/Masa przy sztukach walki

Posiłek po treningowy jest jeden z najważniejszych tak samo jak śniadanie. Więc jeżeli masz tylko taką opcję że wieczorem zjesz to zjedz węglowodany złozone w głównej postaci. Osobiście zrobił bym tak, że zjadł bym banana i do tego około 40 g ryżu brązowego lub też makaronu z niskim IG. Po treningu przez godzine masz tzw, okno anaboliczne, więc ważne jest żeby jak najszybciej znalazł się posiłek po treningowy, stąd też banan od razu po treningu a potem w szatni czy w domu jak będziesz gdy masz kawałek tylko do domu ryż i [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] np kurczak może być skoro po godzinie idziesz spać. Te węglowodany Cię nie zaleją bo i tak się liczy ogólny bilans kaloryczny, a dasz mięśniom co trzeba. Jeżeli w ciągu dnia będziesz trzymał tą odpowiednią ilość węgli to będzie ok. A nawet węgle złożone powodują wydzielenie serotoniny co idzie dalej w melatonine powodując "zamułke", więc nawet przed snem wskazane. Przez to też człowiek po obfitym obiedzie robi się śpiący i by zrobił drzemke bo jest najedzony wysłał do mózgu sygnał o wydzielenie hormonów odpowiednich które są odpowiedzialne za sen, więc znam też sporo grono ludzi gdzie przed spaniem mają posiłek węglowodanowy tylko na niskim IG. Stąd też banan dojrzały żeby szybko dać mięśniom glikogen, a potem wolniej nieco niech się uzupełnia.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
TELEWIZOR otrzymał "Dzięki" za ten post od użytkownika:
Gracz (17-09-2015)
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Masa lecz redukcja Ramzesss Trening mięśni nóg i pośladków 5 06-05-2014 23:06
Redukcja przy sztukach walki Widzewiak Odżywianie i dieta 6 16-03-2014 22:05
masa czy redukcja? adijak515 Odżywianie i dieta 9 07-01-2013 12:21
Sumplementacja w sztukach walki KamilHITEC HiTec Nutrition 8 15-12-2011 14:57
trening masa + redukcja sienkol Trening i plany 4 12-01-2007 13:02

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:12.
BODY ATTACK

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin