Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online
Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
stare 05-03-2011, 13:56
Użytkownik
Bywalec
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Postów: 88
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Progresja w kulturystyce

Istnieją cztery podstawowe sposoby progresywnego zwiększania intensywności treningu:

1.Zwiększanie ciężarów stosowanych w danym ćwiczeniu.
2.Zwiększanie liczby powtórzeń wykonywanych przy stałym obciążeniu.
3.Utrzymywanie obciążenia, liczby serii oraz liczby powtórzeń na jednym poziome, podczas gdy skracamy czas odpoczynku między seriami.
4.Zwiększanie wykonywanych serii danego ćwiczenia.

Możemy powiedzieć, że progresja jest sercem i duszą treningu kulturystycznego.

W oparciu o powszechnie stosowaną praktykę możemy powiedzieć, że sposób trzeci jest przeznaczony dla prawdziwych wyczynowców, przygotowujących się do startu w zawodach lub próbujących osiągnąć szczyt swojego umięśnienia. Jeżeli chodzi o pozostałe sposoby to kulturyści stosują zwykle kombinacje łącząc zwiększanie obciążeń oraz liczby serii i powtórzeń.

Dążąc do progresywnego zwiększania intensywności treningów, zaczynaj od wykonywania dolnego wskaźnika ilości powtórzeń w serii ?8?. Następnie, z treningu na trening dodawajcie jedno powtórzenie, lecz tak aby ćwicząc wykonać poprawne powtórzenia ? jeżeli nie dacie rady poczekajcie z dodaniem jednego powtórzenia do następnego treningu. Ćwiczcie tak aż do osiągnięcia maksymalnego wskaźnika powtórzeń w serii ?10-12?.

Później należy zwiększyć obciążenie sztangi [1,25 kg - 2,50 kg na górne partie ciała, oraz 2,50 kg - 5 kg na nogi] i po takim dodaniu wagi powrócić znowu do dolnego wskaźnika powtórzeń w serii.

Systematycznie stosując progresję w swoich treningach będziecie zwiększali siłę i masę mięśniową swojego ciała.

Źródło; [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Szymon M. jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Body Attack YamBam - KOKOS NOWY!
stare 09-08-2011, 22:17
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Aug 2011
Postów: 64
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Progresja w kulturystyce

Pamiętajmy tylko, że intensywność jest ważna dla osób, które regularnie trenują ponad 6 miesięcy, ale dla początkujących ważne jest by przygotować mięśnie do odpowiedniego wysiłku oraz nauka techniki i poprawienie zakresu ruchu w stawach Poczatkujący powinni nauczyć się wykonywac dane ćwiczenia poprawnie i ewentualnie potem zwiększać ilość serii w danym ćwiczeniu przy zachowaniu danej liczby powtórzeń po 3 miesiącach treningu można zacząć zmieniac intensywność i wykonywać no 8-10 ruchów w ćwiczeniach wielostawoch(np wyciskania) , a 10-12 w ćwiczeniach izolowanych (np rozpiętki, trening na wyciagach)...
AroFlex jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
2011 IFBB Mistrzostwa Europy Mężczyzn i Par w Kulturystyce i Kulturystyce Klasycznej p4wc10 Kulturystyka Światowa 0 22-05-2011 22:44
Puchar Polski w Kulturystyce, Kulturystyce Klasycznej i Fitn ŚwIecA Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 4 12-10-2008 20:56
Dieta w kulturystyce.. strit_ Odżywianie i dieta 8 12-11-2007 20:53
Sukces w kulturystyce :) milu5 Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 1 06-10-2007 20:12
e-booki o kulturystyce vedor Ogólne dyskusje na temat Kulturystyki 6 30-07-2006 19:34

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:01.
Body Attack Sports Nutrition
Sylwester Szymczuk
Kategorie / Producenci

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin