Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online




Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
stare 26-08-2015, 22:15
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Aug 2015
Postów: 2
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Pomoc dla grubasa.

Witam wszystkich. Jestem Michał, mam 29 lat,, 182 cm wzrostu i ważę niestety 141KG. Tak wiem, w momencie jak to napisałem samemu jest mi wstyd. Zawsze byłem "duży" ale gdy zobaczyłem ten wynik na wyświetlaczu wagi stwierdziłem, że już chyba wystarczy... O ile kondycja fizyczna jest na poziomie zadowalającym( jak na ciężar, który dzwigam) to kondycja psychiczna jest już w kiepskim stanie. Od dwóch dni przeglądam forum i musze przyznać, że nie rozumie 80% definicji stwierdzeń, używanych zarówno w tematach diety jak i planach treningowych.Będę się na bieżąco doszkalał w miare możliwości, także proszę o wyrozumiałość. Tyle wstępu.

Szukam pomocy, w ułożeniu zarówno planu treningowego jak i diety( jest na to osobny dział, ale nie wiem czy zakładać osobny temat). Co do asortymentu który posiadam to rowerek stacjonarny, hantle, gryf łamany, gryf prosty, trochę obciążeń i zakupiona niedawno ławka Spartan firmy Kelton wraz z modlitewnikiem [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] . Z racji tego, że duzo czasu z dnia poświecam na pracę + dojazd do niej, nie mam możliwości chodzenia jeszcze na siłownie bardziej profesjonalne, dlatego postanowiłem przerobić garaż na cos w rodzaju siłowni, ale w miare czasu asortyment będzie sie pewnie powiększał o jakieś nowe składniki. Pewną trudnościa w tym wszystkim jest to, że pracuje w systemie zmianowym( 3 zmiany) i jeszcze, w zależności od grafiku, w różne dni tygodnia wliczając weekendy i świeta.

Moim celem jest zrzucenie tego bojlera, który przed sobą dzwigam i nabranie bardziej masy mięśniowej. Nie potrzebuje wyglądać niewiadomo jak, ale poprostu poczuć się troche lepiej, szczególnie psychicznie. Powiedzmy, że początkowo za cel ustawmy 120 KG. Prosiłbym Was, w miarę czasu i możliwości o pomoc. Piszcie jak najprostszymi slowami( ogarnę Waszą terminologię jak najszybciej). Chciałbym w szczególności wiedzieć jaki mam wykonywać trening i jaką dietę stosować, bo polożyć się na ławce i machać gryfem potrafi każdy., ale chyba nie o to tutaj chodzi. Jeśli podałem za mało informacji pytajcie, chętnie odpowiem na każde nawet najbardziej problematyczne pytanie. Jeśli to pomoże w czymkolwiek, mogę zrobić zdjęcia. Byłoby miło gdybyście zechcieli pomóc.

Jeszcze jedno pytanie do moderatorów. Czy zakładać osobny temat w dziale diet?
Gaidden jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2015, 05:11
Użytkownik
Expert
 
Avatar simonpeck
 
Zarejestrowany: Sep 2014
Postów: 569
Podziękował: 21
Dostał 27 razy "Dzięki" w 26 postach
Domyślnie Odp: Pomoc dla grubasa.

Witaj!

Widze ze jestes zdeterminowany dosoiagniecia celu, mi pozostaje trzymac kciuki abys nie spalilsiezbyt szybko bomusisz miec swiadomosc ze nie osoganiesz go w dwa miesiace.
Licze rowniez na to, ze glos w temacie zabierze ktosduzobardziej kumaty ode mnie w kwestii diet i treningow. Musisz jednak wiedziec ze w dzisiejszych czasach za takie porady slono sie placi
Ale nie o tym. Napisz troche o tych swoich "zasobach", jak dlugonad tym pracowales, jak w tym okresie wygladala Twoja aktywnosc fizyczna, jak wygladalo odzywianie, spedzanie wolnego czasu. Takie informacje moga pomoc postawic diagnoze.

Sporo pracy przed Toba, ale nie mozesz sie zalamac!!!
__________________
simonpeck jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2015, 08:39
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Pomoc dla grubasa.

Nie zakłądaj nowego tematu tu wszystko zrobimy

Witaj. Powiedz mi jak z jedzeniem?? Masz często głód atakujący czy jesteś w stanie bez posiłków lub na skromniejszych posiłkach wytrzymać?? Przyczyną wagi jest jakaś choroba przebyta?? Problem z tarczycą bądź sterydy (leki, antybiotyki) brałeś jako dziecko lub w ostatnim czasie??

Treningi cardio na czczo wchodzą w grę?? Z siłowni to napewno trening ACT i tylko na tym się bazuj oraz na ćwiczeniach interwałowych, ale nie z przesadą bo serce ma wytrzymać tylko angażując większe grupy i mniejsze za jednym razem. Ale polecił bym trening ACT czyli ćwiczysz całe ciało w obwodach każdą partie i przechodzisz do kolejnych ćwiczeń a na końcu po skończeniu obwodu odpoczywasz. Taki trening posłuży dla podkręcenia metabolizmu i przyspieszy spalanie tkanki. Po wykonanym treningu który powinien trwać około 45 min z początku idziesz/powoli biegniesz lub jedziesz rowerem około pół godziny i z czasem wydłużasz do 45 minut po treningu siłowym. Na początku zrobisz rekompozycje czyli spalisz fat i zyskasz mięśnie bo mięśnie muszą się nauczyć ćwiczyć. Dobór ćwiczeń sam sobie zrób taki aby sprawiał Tobie przyjemnosć ale połącz w obwody. Trening przez 2 tygodnie zrób trzy treningi tygodniowo a potem powiększ do 4. Po za tymi treningami możesz a nawet warto zrobić w pozostałe dwa dni do wyboru krótkie ale intensywne (na Twoję możliwości) około 15 minut. Jak wpiszesz trening interwałowy w YT to znajdziesz tego sporo i równieżdobór ćwiczeń pod siebie i swoje mozliwości do obecnej wagi dobieraj. Tylko też nie przesadź żeby serce wytrzymało nagle takie wysiłki, ale skoro piszesz że kondycja fizyczna jest tylko waga spora to możesz zacząć próbować.
Co do diety. 5-6 posiłków starczy?? Jak wygląda obecnie Twoj tryb życia i Twoje jedzenie?? Jak jadasz o której i co?? Tak średnio napisz jak wygląda Twoja dzienna szama.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-08-2015, 12:35
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Aug 2015
Postów: 2
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Pomoc dla grubasa.

Simonpeck- Tak jestem zdeterminowany bo już chyba dość " budowania masy". Wiem, że czekają mnie ciężkie miesiące a może nawet i lata i później walka zeby to wszystko utrzymać Ale myślę, że dam radę.

TELEWIZOR- dużo pytań postawiles więc po kolei.
1. Przyczyną wagi nie jest na pewno chorobą. Przynajmniej o żadnej nie jestem świadom. Zawsze byłem taki "misiek" odkąd pamiętam. Sterydów nie przyjmowałem nigdy, jeśli chodzi o leki to raczej nic specjalnego. Nie byłem chory na jakieś nadzwyczajne choroby więc przyjmowalem jakieś standardy przy przeziebieniach. Jestem gruby przez nawyki żywieniowe i pewnie styl życia. Zaniedbalem się i jest to tylko i wyłącznie przez sposób w jaki się zywilem.

2. Jeśli chodzi o jedzenie. Co do głodu. Mogą wytrzymać dzień i nie jeść nic. Wiem że nie jest to mądre. Ale to apropo pytań o ataki głodu. Spokojnie ja wytrzymuje. Myślę że bardziej problem tkwi w moim myśleniu. Przykładowo bardzo czestym błędem jest to że przyjadę na stację. Zatankuje i idę do kasy. No i tak po drodze do kasy zawsze się znajdzie coś na co miałbym ochotę. A to hot dog w to chipsy, pepsi, czekolada. Ale już od jakiś 2 tyg walcze z tym i przez ten czas nie kupiłem na stacji nic... Zbyt często też, teraz w okresie letnim trafiają się grille, imprezy plenerowe no i wiadomo piwko, kiełbaski, wódeczka i powoli zaczynasz trafić poczucie ile czego zjadles.
Co dalej do żywienia. Od jakiegoś czasu staramy się byc na pewnym rodzaju diety, która ulożyła nam koleżanka dietetyczka i która jakiś czas temu sprawił ze ja i żona stosując na spadlismy po ok 5-8 kg. Niestety później sukcesywnie wróciliśmy do wagi. Napisałem staramy bo właśnie te wysiłki raz na jakiś czas na pewno nie pomagają nam osiągnąć celu.Dieta składa sie z 5 posiłków. Mam wszystko rozpisanie na dni tygodnia jak tylko złapie ja w swoje ręce to wrzucę zdjęcia. Problem w tym że czasami opuszczam posilek. Z własnego lenistwa. Ale nad tym też pracuje bo wszystko siedzi w głowie. Czyli spokojnie jak zepne dupe to 5 posiłków dziennie myślę że będzie optymalne. Co do pory posiłków to też zależy jak mi sie układają zmiany. Staram się stosować jedna zasadę. Śniadanie zjadam w miarę do pół godziny po przebudzeniu i ostatni posilek tak do 20.
Znajdę z moment przykładowy dzień z diety i wrzucę. Podsumowując myślę, że największy problem leży w głowie. I uwierzcie mi, że naprawdę nie łatwo mi się o tym piszę i jestem trochę dumny ze w końcu spróbowałem gdzie szukać pomocy.

3. Co do treningu. Trening na czczo wchodzi w grę o ile będę miał inną zmianę niż 1. Bo na 1 zmianę wyjeżdżam koło 4 rano więc ciężko będzie jeszcze na czczo ćwiczyć. Ale tak to myślę ze nie ma problemu.

Teraz ja mam kilka pytań odnośnie treningu. Rozumie że chodzi o połączenie treningu ACT i interwalu. A po tych dwóch rzeczach 30 minut rowerka. Jaka kolejność. Od czego zacząć od interwału czy ACT. Znalazłem kilka ćwiczeń interwalowych na Youtube i myślę że coś wybiorę. O treningu ACT jescze muszę poczytać Ale spokojnie się doszkole.

Aha i w sumie na koniec coś od czego powinienem zacząć. Dziękuję za szybką odpowiedź i zainteresowanie.

Edit/ Dorzucilem zdjęcie przykladowego dnia diety, o której pisalem
Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć)
20150827_133654_HDR.jpg  
Gaidden jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-08-2015, 17:43
Moderator
Super Expert
 
Zarejestrowany: May 2012
Postów: 1 960
Podziękował: 0
Dostał 296 razy "Dzięki" w 285 postach
Domyślnie Odp: Pomoc dla grubasa.

Piszę o przyczyne ponieważ sam jako młody brałem sterydy na krtań i wtedy też byłem gruby tylko moja determinacja żeby ćwiczyćbyła o wiele szybciej bo w szkole jeszce chciałem się zmienić a nie tak późno stąd pytam o jakieś choroby czy są były lub jak.
Co do diety to rozpiska pani dietetyk 2300 kcal to dla mnie na redukcji tyle jadam gdzie moja waga to 85 kg a nie ponad stówa więć za mało jadasz i nie dziwie sięże był szybki spadek masy i jeszcze szybsze jojo... uważam że dla Ciebie na początek spokojnie 2600 kcal rozłozone w pięc posiłków styknie byle tylko było to nie przetworzone jedzenie. I tak ze źródeł węgli to kasza,komosa ryżowa, ryż brązowy, makarony razowe pełneziarno, płatki owsiane otręby. [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] to mięso najlepiej chude ale raz na jakiś czas i schab warto zjeść, dużo rybek, jajka, sery typu twaróg lub wiejski najlepiej wieczorem wraz ze żródłem zdrowych tłuszczy żaby spać spokojnie. Tłuszcze to wiadomo WNKT i omega 3 głównie.
Jak masz na rano zmiane to wtedy zrób szybki 7 minutowy trening intensywny z rana (polecam sprawdzić trening TABATA, ale złożony z pajacyków i skip A połączonej z wymachem do góry rąk jakby do boksu). Trening dokłądnei z zegarkiem trwa 4 minuty. Co do reszty zmiany po południu i nocki, to wtedy rano podobny trening interwałwy i później trening ACt trwający około godziny. Nie rób ACT na czczo i również po treningu ACT zrób cardio rowerem ale na prawdę tempo bez wariacji, po prostu rozruch i cardiologiczny trening. Codziennie rano możesz śmiało robić trening interwałowy/tabata bo to krótki ale podkręcający metabolizm trening. Sam to robię i czuje sięlepiej z rana jak i efekty widzę nawet pomimo nie zbyt częstych aerobów. Trening ACt to trening całęgo ciała połączony w całość, czyli robisz nogi,potem plecy,klatka,ramiona i barki oraz brzuch bez żadnej przerwy pomiędzy ćwiczeniami i odpoczywasz dopiero po skończonej serii na brzuch. Zakres powtórzeń to między 8 a 12, ciężar daj na początku delikatniejszy, ponieważ i tak Ciębędą mięśnie bolały to raz, a dwa przynajmniej będziesz miał co tydzień stały progres dodajac po kilogramie czy 2 kg ciężarów.
TELEWIZOR jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
odchudzanie grubasa:) johnnas Odżywianie i dieta 13 07-12-2015 14:17
Potrzebna pomoc Dla początkującego kamil5764 Odżywianie i dieta 77 18-12-2012 23:04
Kurteczka -pomoc dla koleżanki scof Zdrowie i uroda 27 21-03-2009 18:49
Pomoc dla Terror Squad! Tanie Wino Offtopic 3 04-11-2008 22:08
pomoc dla kumpla ja_i_ja Doping i sterydy 2 21-06-2008 12:04

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:43.
BODY ATTACK

Popularne artykuły

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin