Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online

Piperine 95 - 90tabs. - OSTROVIT

Xtreme Anticatabolix - 500g - FITNESS AUTHORITY

Newsletter

Dostawa

48972.png

Certyfikaty

SUPER PROMOCJE

Newsletter

Dostawa

Newsletter

Dostawa

48972.png

Certyfikaty


Iron TADD - 90caps - IRON HORSE
Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Trening i plany
stare 04-03-2011, 10:54
Użytkownik
Bywalec
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Postów: 88
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Arrow Kilka porad treningowych dla początkujących warto przeczytać

Cytat:
Przedstawię podstawowe zasady treningu dla początkujących osób. Zasady przedstawione przez mnie są bardzo ważne i na pewno pomogą wam osiągnąć wymarzoną sylwetkę.
[align=center][/align]

1. Zasada stopniowego zwiększania obciążeń treningowych ? progresja

Jest fundamentalną zasadą SYSTEMU TRENINGOWEGO WEIDERA. Podstawą zwiększania siły, masy i wytrzymałości mięśni jest zmuszanie ich do pracy cięższej niż ta, do której się przyzwyczaiły. Należy więc stopniowo przeciążać mięśnie. Aby zwiększył siłę, trzeba ciągle zwiększać ciężary. Jeśli dąży się do wzrostu masy mięśniowej, należy zwiększać ciężary, ale również liczbę serii i częstotliwość treningów. W celu poprawienia wytrzymałości jakiejś grupy mięśniowej trzeba skrócić przerwy odpoczynkowe lub zwiększyć ilość serii oraz powtórzeń. Zasada ta obowiązuje w treningach praktycznie wszystkich dyscyplin sportu, leży u podstaw każdego postępu.

2. Zasada wykonywania ćwiczeń w seriach.

Założeniem tej zasady jest wykonywanie kilku [3-4] serii każdego ćwiczenia na dana grupę mięśniową, aby całkowicie wyczerpać mięśnie i wywołać maksymalny wzrost włókien mięśniowych.

3. Zasada izolacji grup mięśniowych.

W każdym ćwiczeniu mięśnie mogą pracować w połączeniu lub izolacji od innych grup mięśniowych. Celem kulturystyki jest budowanie i kształtowanie poszczególnych grup mięśniowych. A zatem należy dany mięśień w możliwie najskuteczniejszy sposób odizolować od wpływu mięśni sąsiednich. Osiąga się to poprzez wykonywanie ćwiczeń w specjalnych pozycjach, na przykład uginanie ramion na modlitewniku.

4. Zasada dezorientacji mięśniowej.

Joe Weider jest przekonany, że aby zmusić mięśnie do stałego rozwoju, należy go zaskakiwać zmianami parametrów treningowych: rodzaje ćwiczeń, liczba serii, liczba powtórzeń, kąt pod jakim działamy na ćwiczący mięśień np. wyciskanie w skosie dodatnim lub ujemnym. Wówczas mięśnie nie osiągają stanu przystosowania do określonego programu treningowego.

Poza zasadami Weidera są jeszcze 2 ważne zasady pozatreningowe które ci zawsze pomogą ? wytrwałość i konsekwencja.

Źródło: [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
Szymon M. jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2011, 20:58
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Mar 2011
Postów: 1
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie RE: Kilka porad treningowych dla początkujących warto przeczytać

To co napisałeś jest nawet dla mnie ciekawe bo na początek ile powinienem podnosić waże 75 kg wzrostu mam 173 cm a podnoszę na początek od 40 do 50 kg czy ja dobrze zaczynam ćwiczenia pozdrawiam i czekam na twoją odpowiedż )
paw912 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-08-2011, 21:01
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Aug 2011
Postów: 64
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Kilka porad treningowych dla początkujących warto przeczytać

Widzę, że pytanie dawno było zadane, ale to co powinieneś podnosić to zależy tylko od Twoich uwarunkowań genetycznych nie ma jakiego wskaźnika, że np ważąc 80 kg i mając 19 lat powinieneś wyciskać 100 kg... To wszystko zależy od postawionych sobie celów i rodzaju treningu jaki wykonujesz
AroFlex jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
3 dniowy trening dla początkujących Szymon M. Trening i plany 12 07-01-2016 06:14
Trening na mase dla początkujących Gpotsy Trening i plany 2 11-03-2012 18:08
Angielski dla początkujących, Bardzo początkujących scof Humor & Fun 10 11-11-2008 14:20
Trening dla początkujących DamianK Trening i plany 10 14-08-2008 23:17
DLA POCZĄTKUJĄCYCH I NIE TYLKO! cm4 Trening i plany 0 23-12-2005 22:02

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:17.
Body Attack Sports Nutrition
HiTec Nutrition - Odżywki dla sportowców
Kelton - Sprzęt do  siłowni, kulturystyczny, ławeczki
Activlab
Sylwester Szymczuk
Kategorie / Producenci

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin