Daniel Wilk w Kulturystyka Online
Martyna Kazmieczak w Kulturystyka Online
Wróć   Kulturystyka Online Forum > KULTURYSTYKA ONLINE > Zdrowie i uroda
stare 29-12-2007, 12:53
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar princessa.1982
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Postów: 1 524
Podziękował: 10
Dostał 30 razy "Dzięki" w 30 postach
Domyślnie Fitness - rodzaje ćwiczeń

Ćwiczenia aerobowe:
Ćwiczenia aerobowe określane również jako ćwiczenia układu krążenia, to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów na usprawnienie wydolności naszego organizmu, to wysiłek, podczas którego do mięśni i narządów ciała dociera więcej utlenionej krwi.Wymuszają na sercu i płucach cięższą pracę, wzmacniając je i poprawiając ich kondycje. Poprawiają pracę układu krwionośnego i oddechowego ponadto uelastyczniają żyły, wzmacniają mięsień sercowy, obniżają poziom cholesterolu we krwi. Tradycyjnymi formami ćwiczeń aerobowych są: kolarstwo, biegi narciarskie, biegi długie, pływanie zwłaszcza długodystansowe, jazda na rowerze, jogging a nawet spacerowanie czy gra w koszykówkę. Również sprzęt fitness, sprzęt kardio taki jak: rowery treningowe, steppery czy wioślarz.Starajmy sie wykonywać ćwiczenia w jednostajnym tempie, wtedy nasze serce będzie biło równo, dzięki czemu przepływ krwi będzie szybszy i zwiększy ilość dostarczanego tlenu do każdej komórki naszego ciała. W znaczny sposób obniżymy ryzyko choroby wieńcowej czy zawału serca, powiększymy pojemność naszych płuc. Regularne ćwiczenia są jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej w organizmie. Trening najlepiej jest wykonywać, zaraz po treningu siłowym, kiedy poziom glikogenu jest najniższy i nie powinien trwać mniej niż 30 minut gdyż dopiero po tym czasie spalana jest tkanka tłuszczowa.


Ćwiczenia anaerobowe:
Są to ćwiczenia krótkotrwałe, o dużej intensywności zużywające tlen zawarty w mięśniach. Podczas ich wykonywania natężenie pracy jest tak wysokie, że układ krwionośny nie jest w stanie dostarczyć należytej ilości tlenu. Ćwiczenia aerobowe wywołują gwałtowny wzrost pracy serca i ciśnienia krwi. Prowadzi to do wcześniejszego pojawienia sie stanu zmęczenia - konsekwencją czego jest skrócenie czasu ćwiczeń. Podczas wysiłku anaerobowego, następuje moment kiedy zaczyna brakować nam tlenu i przechodzimy na wykorzystywanie zapasów energii, który nazywany jest progiem beztlenowym. Ćwiczenia takie pomagają nam w osiągnięciu lepszych wyników sportowych.
Ćwiczenia takie mogą trwać bardzo krótko, zaliczamy do nich biegi krótkodystansowe, sprint, podnoszenie ciężarów a nawet popychanie samochodu .


Ćwiczenia oporowe:
Ćwiczenia oporowe zwane też siłowymi zwiększają siłę i masę mięśni, a także wytrzymałość kości, poprawiają wytrzymałość ścięgien i więzadeł, obniżają poziom cholesterolu. Redukują zbędną tkankę tłuszczową.
Ćwiczenia te prowadzą do wzrostu siły mięśniowej poprzez zmuszanie ich do większej niż zwykle pracy. Istnieją ich różne formy: gimnastyka zdrowotna (przysiady, pompki), ćwiczenia w wolnym obciążeniu (drążek z ciężarkami) lub przy użyciu maszyn obciążających. Zazwyczaj sesja trwa około 30 minut. Jeżeli wykonujemy ćwiczenia dwa do trzech razy w tygodniu, możemy zauważyć wzrost siły oraz wielkości ćwiczonych mięśni. Jest to spowodowane przyspieszeniem różnych reakcji chemicznych w komórkach naszych mięśni. Największe zmiany zachodzą w przeciągu kilku pierwszych miesięcy regularnego treningu. Zmniejszają poziom tkanki tłuszczowej. Dzięki niemu szybko zauważymy wzrost napięcia mięśniowego i masy.


Ćwiczenia izometryczne:
Pozwalają w szybki sposób wzmocnić mięśnie, bez potrzeby użycia specjalnego sprzętu. Jest to rodzaj ćwiczeń, kiedy mięśnie kurczą się ale stawy pozostają nieruchome. Możemy wykonywać je prawie wszędzie, ich trening polega na napinaniu mięśni bez ich rozciągania. Wykonując ćwiczenia zazwyczaj opieramy się o nieruchomą powierzchnię, przyciskając dłonie do ściany. Są często wykorzystywane w rehabilitacji, gdyż dokładnie pozwalają wyodrębnić słabsze miejsce, a następnie zastosować ćwiczenia wzmacniające pod odpowiednim kątem zgięcia stawu. Doskonale wpływają one na gęstość mięśni. Trening taki stosowany od czasu do czasu pozwoli nadać mięśniom nowy kształt, utwardzić je i nadać bardziej wyrazisty wygląd. Ryzyko wystąpienia kontuzji jest minimalne.



Ćwiczenia giętkości:
Są to ćwiczenia rozciągające, prowadzące do wzrostu długości mięśni oraz zwiększenia zakresu ruchu w stawach. Serie skoordynowanych ruchów mające na celu rozluźnienie a także rozciągnięcie tkanki mięśniowej i łącznej.. Mogą być wykonywane jako seria różnych ćwiczeń gimnastycznych tj: joga, taniec lub tai-chi. Każde ćwiczenie rozciągające powinno trwać od minuty do dwóch. Chociaż korzyści z ćwiczenia giętkości nie są tak spektakularne, jak w przypadku ćwiczeń tlenowych, czy siłowych, to i tak regularne ich powtarzanie (2-3 razy w tyg.) może odgrywać ważną rolę w zachowaniu zakresu i łatwości wykonywania ruchów- szczególnie u osób w starszym wieku. Poprawiają postawę i zapobiegają urazom, są też ważne w procesie rehabilitacji, gdyż prowadzą do rozluźnienia mięśni.


magicspotr.pl
__________________
Każdy z nas z prochu powstał i w proch się odwróci.

Lecz z każdego z nas można wyrzeźbić diament !!!
princessa.1982 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Body Attack YamBam - KOKOS NOWY!
stare 29-12-2007, 14:19
Użytkownik
Super Expert
 
Zarejestrowany: Feb 2007
Postów: 4 759
Podziękował: 0
Dostał 6 razy "Dzięki" w 5 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

Cytat:
Napisał princessa.1982
utlenionej krwi
krew sie nie utlenia tylko jest krew utlenowana takie male sprostowanie
__________________
CZY 888 pozytywnych opini na tym forum coś mi daje:/??NIC
robo jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2007, 15:38
Użytkownik
Super Expert
 
Avatar princessa.1982
 
Zarejestrowany: Jul 2007
Postów: 1 524
Podziękował: 10
Dostał 30 razy "Dzięki" w 30 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

zawsze cos znajdziesz ... sokole oko normalnie jestes
__________________
Każdy z nas z prochu powstał i w proch się odwróci.

Lecz z każdego z nas można wyrzeźbić diament !!!
princessa.1982 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-01-2012, 09:51
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Jan 2012
Postów: 1
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

hehe ale dobrze, że są tacy ludzie na forum, którzy wszystko znajda
farba jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 13-11-2012, 07:50
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Nov 2012
Postów: 3
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

To have a good and fresh fruit and fruit juices good diet and like fresh vegetables in the daily menu and should not have all that fast food and the carbonated drinks that are not good for health. Balanced diet must be in the daily food menu. And should not be ignored the importance of daily exercise and workout for the sake of the fitness.. .
ellen99 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-11-2013, 10:47
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Nov 2013
Postów: 4
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

Powiedzcie mi jakie ćwiczenia zacząć na płaski brzuch [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować] chciałabym wykonywać je w domu Proszę o pomoc [Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]



------------------
[Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą widzieć linki. Kliknij tutaj, aby się zarejestrować]
dominika765 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-11-2013, 12:00
Użytkownik
Expert
 
Zarejestrowany: Oct 2012
Postów: 480
Podziękował: 3
Dostał 28 razy "Dzięki" w 28 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

tak dominika, nazywa sie 'dieta i aeroby' pozdro
Rozwalacz jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
stare 30-11-2013, 09:38
Użytkownik
Nowicjusz
 
Zarejestrowany: Nov 2013
Postów: 53
Podziękował: 0
Dostał 0 razy "Dzięki" w 0 postach
Domyślnie Odp: Fitness - rodzaje ćwiczeń

Słyszałem, ze właśnie te ćwiczenia wpływają bardzo dobrze na odchudzanie.
Jacek88 jest offline  
Wrzuć na Facebook Wrzuć na Blip Wrzuć na Wykop Share
Odpowiedź z Cytatem
Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów
BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Wyłączony
Pingbacks are Wyłączony
Refbacks are Wyłączony
Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odp. Ostatni post / autor
Fitness Authority GRAND PRIX 210 Fitness Model Poland 2010 Łukasz Kulturystyka w Polsce 1 30-05-2012 12:18
MP Fitness Dzieci i Otwarty Puchar KRAKOWA w Kult. Klasycznej i Fitness Sylwetkowym Atalanta Kulturystyka w Polsce 9 12-11-2010 13:25
Rodzaje diet koociak_17 Odżywianie i dieta 4 30-07-2008 20:08
Rodzaje herbat... princessa.1982 Odżywianie i dieta 0 06-01-2008 16:55

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:23.
Body Attack Sports Nutrition
HiTec Nutrition - Odżywki dla sportowców
Kelton - Sprzęt do  siłowni, kulturystyczny, ławeczki
Activlab
Sylwester Szymczuk
Kategorie / Producenci

Ostatnie obrazki

Kulturystyka: Newsletter
Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin