WYPRZEDAŻE!

Białko z ryżu tak samo dobre, jak serwatka

Wrzuć na FacebookWrzuć na BlipWrzuć na WykopDrukujPowiadom znajomegoShare

Data napisania/wstawienia: 29. Kwiecień 2016 Dodane przez: KO Team
W ostatnich latach cena białek serwatkowych ciągle rośnie. Co gorsza, trend ten wciąż się utrzymuje. Na szczęście istnieją również białka pochodzenia roślinnego takie jak np. białko ryżu. Przy odpowiednim stosowaniu białka ryżowego można uzyskać takie same efekty jak w przypadku serwatki.

Białka pochodzenia roślinnego mają złą sławę w świecie sportów siłowych całkowicie bez powodu. Skład aminokwasowy białek roślinnych jest tak samo dobry dla budowy mięśni, jak białek na bazie serwatki. Złą sławę mogą zawdzięczać zapewne temu, iż zawierają mniej leucyny.

Poniższa tabela porównuje zawartości aminokwasów białka ryżowego i serwatki.

Amino acid [mg/g of protein]Whey Rice 

Alanine

54

54

Arginine

23

77

Aspartic Acid

118

87

Cystine

25

21

Glutamic Acid

191

174

Glycine

19

43

Histidine

18

22

Isoleucine

70

41

Leucine

115

80

Lysine

101

31

Methionine

23

28

Phenylalanine

33

53

Proline

64

45

Serine

52

49

Threonine

76

35

Tryptophan

22

14

Tyrosine

31

47

Valine

64

58


Organizm otrzymuje bodziec anaboliczny, gdy dostarczymy mu około 3 g leucyny. Dlatego też standardowa ilość białka roślinnego ( 20-30 g ) przyjmowana na porcję może nie zapewnić nam odpowiedniej ilości leucyny. Dlatego też atleci słabiej reagują na białka pochodzenia roślinnego.

Natomiast co się stanie, gdy damy sportowcom więcej niż 20 g białka roślinnego ? Powiedzmy 48 g ?

Badanie

Naukowcy przeprowadzili 8 tygodniowy eksperyment na 24 osobach, które trenowały wcześniej co najmniej rok. Trening opierał się na wykonywaniu serii z ciężarem, który pozwalał wykonać 8-12 powtórzeń w dniu treningu wytrzymałościowego i 2-5 powtórzeń w dniu budowania masy mięśniowej.

Po treningu połowa badanych otrzymywała 48 g izolatu serwatki zaś druga połowa 48 g białka ryżowego.

Wyniki

Po 8 tygodniach badani w obu grupach odnotowali taki sam progres.

Wniosek

Różnice w składzie białka mają mniejsze znaczenie pod warunkiem, iż jest ono spożywane w dużych ilościach. Białko ryżowe zwiększa beztłuszczową masę ciała porównywalnie dobrze do izolatu białka serwatki.


Lubisz Kulturystykę Online? Wesprzyj Nas! Zajrzyj na jeden z naszych sklepów:
Kulturystyka Online Sklep - Nasz oficjalny sklep. Znajdziesz tam wiele supli w niskich cenach!
Roughneck - Kolekcja wyjątkowych, hardcorowych koszulek. Dzięki nim wybijesz się z tłumu!

Zapraszamy również do śledzenia nas na: Facebooku oraz YouTube

Oceń nasz artykuł!

Komentarze do artykułu: Białko z ryżu tak samo dobre, jak serwatka

Dodaj komentarz

Nick:
Komentarz:
Pisząc akceptujesz Regulamin
MasterScof
2017-04-22, 02:31

Ciekawe czy dotyczy to także innych białek roślinnych.

veganin
2017-01-13, 11:04

Można prosić o jakiś namiar na te badania? Bo wnioski rzeczywiście ciekawe

Kategorie / Producenci
Body Attack Sports Nutrition
HiTec Nutrition - Odżywki dla sportowców
Kelton - Sprzęt do  siłowni, kulturystyczny, ławeczki
Activlab
Sylwester Szymczuk