BODY ATTACK SOSY ZERO

Bzdura 10 000 kroków [BADANIE]

Wrzuć na FacebookWrzuć na BlipWrzuć na WykopDrukujPowiadom znajomegoShare

Data napisania/wstawienia: 14. Lipiec 2021 Dodane przez: KO Team

Według smartwatches powinniśmy codziennie chodzić po 10 000 kroków. Ma to mieć pozytywny wpływ na nasze zdrowie i wagę. Ale zasada ta nie została nigdy naukowo udowodniona.

Czego wielu nie wie: źródłem tego limitu nie są badania naukowe, ale reklama, która ma ponad 50 lat.

W 1964 roku japońska firma Yamasa (firma nadal egzystuje! > http://www.yamasa-tokei.co.jp) wprowadziła na rynek pierwszy przenośny licznik kroków, „Manpo-kei”, po polsku dosłownie: licznik 10 000 kroków. Ta liczba kroków jest zdrowa, przekonywał producent. Nie było na to jednak żadnych badań naukowych. Mimo to liczba ta przetrwała pół stulecia.



Amerykańskie badania na 16 000 kobietach porównały dzienną liczbę kroków z ryzykiem śmierci. W związku z tym ryzyko śmierci kobiet, które wykonały co najmniej 4400 kroków dziennie, jest niższe po czterech latach niż u mniej aktywnych osób, które wykonały tylko 2700 kroków. Przewaga statystyczna wzrosła do limitu 7500 kroków dziennie. Wszystko poza tym nie miało wpływu na oczekiwaną długość życia. Zgodnie z tym, bransoletki fitness mogą pogratulować nawet 7500 kroków dziennie ...

Badanie ma jedna kilka wad, np. zostało one wykonane tylko na kobietach, które statystycznie nie cierpią tak często na choroby układu sercowo-naczyniowego jam mężczyźni. Ponadto średni wiek to 72 lata, osoby w tym przedziale wiekowym nie są zazwyczaj zbyt aktywne. Do tego w dzisiejszych czasach często uwzględnia się jakość życia, ponieważ sam fakt mniejszej umieralności nie mówi nam nic o samopoczuciu i zdrowiu uczestników badania.

Musimy wziąć pod uwagę, że mieszkaniec kraju zachodniego pokonuje średnio 4000-5000 kroków dziennie, więc musimy w zasadzie przejść tylko jeden dodatkowy kilometr.

Ile kroków dziennie powinien więc robić normalny nietrenujący Kowalski? Odpowiedz jest prosta - homo sapiens jest stworzony do pokonywania długich odcinków per pedes - więc jeśli chcesz zrobić te 10 000, a nawet więcej to śmiało. Nie tylko spalisz ponad 400 kcal, ale odkorkujesz też swoje miasto, a po trasie zawsze można wykorzystać ten czas na WhatsApp lub w końcu zadzwonić do mamy. Tak po prostu!


Lubisz Kulturystykę Online? Wesprzyj Nas! Zajrzyj na jeden z naszych sklepów:
OURA LABS - Według nas najlepsze witaminy w Polsce stworzone by BEN TELLS - 7% OFF KOD "BEN"..
LUNA PHARM - 100% pewne PEPTYDY i SARMY - 7% OFF KOD "BEN".
Muscle Zone - 7% OFF KOD "BEN".

Zapraszamy również do śledzenia nas na: Facebooku oraz Instagram

Komentarze do artykułu: Bzdura 10 000 kroków [BADANIE]

Dodaj komentarz

Nick:
Komentarz:
Pisząc akceptujesz Regulamin